طلا پایین 1300 دلار باقی ماند

طلا پایین 1300 دلار باقی ماند
قیمت جهانی طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی جدید در آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان دارایی مطمئن را محدود کرد، پایین 1300 دلار باقی ماند.
قیمت جهانی طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی جدید در آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان دارایی مطمئن را محدود کرد، پایین 1300 دلار باقی ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری تا پیش از ظهر روز چهارشنبه در بازار سنگاپور 1292 دلار معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.5 درصد صعود کرد و به 1291 دلار رسید.
دلار به بالاترین سطح 9 ماه گذشته در برابر یورو صعود کرد. شاخص دلار آی سی ای که دلار را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی بررسی می‌کند، به 81.62 واحد رسید که بالاترین سطح در یک سال گذشته بوده است. طلا به دلار معامله شده و در زمان صعود دلار برای خریداران خارجی گران‌تر می‌شود که تقاضا برای این فلز گرانبها را محدود می‌کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، صعود 12 ساله طلا سال گذشته با مطرح شدن آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد. گزارش اخیر از رشد خدمات و فعالیت کارخانه ای در آمریکا از تحکیم احیای اقتصادی این کشور حکایت دارد و زمینه را برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور تقویت می‌کند. با وجود چند دور کاهش خرید اوراق قرضه، طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر ناآرامی در اوکراین و خاورمیانه که تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را افزایش داد، 7.2 درصد رشد کرده است.
به گفته تحلیلگران، طلا بین بهبود اقتصاد آمریکا و تنش در اوکراین گرفتار شده است و باعث شده سرمایه گذاران همچنان جانب احتیاط را رعایت کنند.
ذخایر صندوق اس پی دی آر گولد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار رضایت سرمایه گذار محسوب می‌شود، 1.79 تن کاهش یافت و به 800.05 تن رسید.
از سوی دیگر بازارهای فیزیکی به دلیل اینکه فصل آرامی را در تابستان سپری می‌کنند، حمایت چندانی از قیمت‌های طلا نداشته اند. به گفته معامله گران، تقاضای خرید در چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان به شمار می‌رود، بسیار ضعیف‌تر از سال گذشته است.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 19.8634 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری بیش از یک دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و 1457 دلار بود. قیمت هر اونس پلادیم نیز با 0.3 درصد افزایش، به 848 دلار رسید. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۳:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد