ثبت رکورد بیشترین افزایش روزانه قیمت طلا

ثبت رکورد بیشترین افزایش روزانه قیمت طلا
طلا در بازار جهانی روز جمعه بدنبال کاهش ارزش دلار، بیش از دو درصد صعود کرد که بالاترین افزایش یک روزه قیمت این فلز ارزشمند در پنج ماه گذشته بود با اینهمه برای سومین هفته پیاپی کاهش داشت.
طلا در بازار جهانی روز جمعه بدنبال کاهش ارزش دلار، بیش از دو درصد صعود کرد که بالاترین افزایش یک روزه قیمت این فلز ارزشمند در پنج ماه گذشته بود با اینهمه برای سومین هفته پیاپی کاهش داشت.
هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک 27.20 دلار یا 2.4 درصد افزایش یافت و به 1169 دلار رسید.
در این بین هر اونس طلا برای تحویل فوری 2.7 درصد افزایش یافت و به 1171 دلار رسید در حالیکه در اوایل معاملات روز جمعه تا 1131 دلار نزول کرده بود.
طلا در یک هفته گذشته 0.3 درصد کاهش یافت در حالیکه هفته پیش از آن حدود پنج درصد نزول کرده بود.
این فلز ارزشمند هفته گذشته به دلیل صعود دلار که از انتظار عمومی برای تحکیم سیاست پولی در آمریکا و افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور سود برد، تحت فشار قرار داشت. گزارشی که روز جمعه منتشر شد، نشان داد نرخ بیکاری در آمریکا به پایین‌ترین سطح در شش سال گذشته رسیده با اینهمه آمار منتشره پایین‌تر از حد مطلوب بودند.
بر اساس گزارش رویترز، با وجود رشد چشمگیر قیمت طلا در روز جمعه، ناظران بازار همچنان معتقدند طلا پس از سقوط به پایین 1180 دلار، ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند.
موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز پنج شنبه 0.41 درصد کاهش یافت و به 732.83 تن رسید.
تحلیلگران بانک استاندارد چارترد معتقدند خریدها در آسیا از قیمت طلا که به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی پیش می‌رود، پشتیبانی خواهد کرد. در حالیکه صعود بازارهای سهام و پایین ماندن نرخ تورم، جذابیت طلا را به عنوان ذخیره سرمایه کاهش داده است، این فلز ارزشمند به قیمت 1050 دلار که بانک‌های سیتی گروپ و گولدمن ساکس پیش بینی کرده اند تا پایان امسال به آن خواهد رسید، نزدیک شده است.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در دسامبر با دو درصد افزایش، به 15.714 دلار رسید. در بازار بورس کالای نیویورک هر اونس پلاتین برای تحویل در ژانویه با 1.3 درصد افزایش، به 1212 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 2.7 درصد افزایش، 772 دلار معامله شد.
طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 2.7 درصد، نقره 19 درصد و پلاتین 12 درصد نزول کرده اند و در مقابل پالادیم 7.6 درصد افزایش داشته است. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد