بدترین ماه قیمت طلا در 5/ 2 سال گذشته

بدترین ماه قیمت طلا در 5/ 2 سال گذشته
فلز زرد هفته جدید کاری را با رشد محدود را آغاز کرد تا نوامبر ماه بعدی برای اونس بماند. روز گذشته آخرین روز ماه نوامبر بود، ماهی که ماه بسیار بدی برای فلز زرد بود. صبح دوشنبه طلا در آستانه ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود در دو سال و نیم اخیر قرار گرفت
فلز زرد هفته جدید کاری را با رشد محدود را آغاز کرد تا نوامبر ماه بعدی برای اونس بماند. روز گذشته آخرین روز ماه نوامبر بود، ماهی که ماه بسیار بدی برای فلز زرد بود. صبح دوشنبه طلا در آستانه ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود در دو سال و نیم اخیر قرار گرفت. مهم‌ترین عامل فشار روی طلا در نوامبر، همان بحث ادامه احیای اقتصاد آمریکا و احتمال انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا بود. آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2015 میلادی روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تقاضا و قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.
هر اونس طلا که هفته گذشته روی قیمت 1056 دلار ایستاده بود، ساعات ابتدایی فعالیت بازارهای جهانی در روز دوشنبه را به نوسان‌های بسیار محدودی گذراند. روز گذشته تا ساعت 7 و 30دقیقه شب به وقت تهران قیمت 1062 دلار برای اونس ثبت شد، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی نخستین روز کاری هفته رقم خورده باشد. این روند در حالی رقم خورد که سرمایه‌گذاران خرد و کارشناسان حرفه‌ای انتظار دارند که طلا در این هفته کاری، با رشد ارزش روبه‌رو شود. هفته گذشته، ششمین هفته پیاپی افت طلا بود تا با رسیدن قیمت اونس به میانه کانال 1050 دلار، احتمال جهش قیمت‌ها مطرح شود. اما روز گذشته ادامه توجه به احتمال افزایش نرخ بهره وجوه فدرال در نشست دسامبر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا و ادامه قدرت دلار، اجازه رشد قابل توجه را به طلا ندهد. افت بازارهای آسیایی نیز کمکی به طلا نکرد. صبح دوشنبه بازارهای سهام آسیایی تحت‌تاثیر ریزش سهام چین که سنگین‌ترین ضرر از تابستان به این طرف را متحمل شد، در معاملات روز گذشته افت کردند. معامله گران چینی با این امید که صندوق بین‌المللی پول با قرار گرفتن یوان در سبد ارزی منتخب این نهاد موسوم به حق برداشت مخصوص یا اس دی آر موافقت خواهد کرد، ممکن است دلگرم شوند.
تحلیلگران پایگاه اینترنتی «اینوستینگ» بر این باورند که قیمت جهانی طلا در هفته جاری بیشتر تحت‌تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص آمارهای اشتغال ماه نوامبر و نشست بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت. تازه‌ترین تحلیل تکنیکال پایگاه «اف‌ایکس‌استریت» نیز نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت بین 1045 تا 1066 دلار در نوسان خواهد بود. به گزارش اف ایکس استریت، ادامه نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی چین و گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد شود. تقویت ارزش دلار آمریکا در هفته‌های اخیر موجب شده است تا قیمت جهانی طلا با افت بیشتری روبه‌رو شود. ادامه روند نزولی قیمت نیز موجب شده تا تقاضا در بازارهای آسیایی با کاهش نسبی روبه‌رو شود و سرمایه‌گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا باشند. به‌نظر می‌رسد واردات طلای هند در سه ماه پایانی امسال به پایین‌ترین سطح خود در 8 سال اخیر برسد. در این میان، صبح دوشنبه تحلیل‌های فنی نشان می‌داد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1060 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت تا 1066 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در آن شرایط کنونی 1051 دلار بود که در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا می‌توانست تا 1045 دلار کاهش یابد. چنان که اشاره شد طلا هفته‌ها است تحت فشار جدی شدن احتمال افزایش نرخ بهره وجوه فدرال در نشست ماه دسامبر کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا و تقویت ارزش دلار است. این امر، چشم‌انداز بلندمدت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت فعلا «افزایشی» هستند. در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 859 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 670 نفر معادل 78 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 139 نفر معادل 16 درصد، کاهش قیمت‌ها در روزهای پیش‌رو را پیش‌بینی کرده‌اند. 50 نفر معادل 6 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. این حس خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد در میان کارشناسان نیز بازتاب یافته است. در نظرسنجی جدید کیتکو از حرفه‌ای‌های بازار، 14 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان، 8 نفر معادل 57 درصد، افزایش و 4 نفر معادل 29 درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 14 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد