خوش‌بینی کوتاه‌مدت به بازار طلا بازگشت

خوش‌بینی کوتاه‌مدت به بازار طلا بازگشت
رشد 6 / 2 درصدی اونس طلا در هفته گذشته، به 6 هفته افت پیاپی این فلز گرانبها پایان داد تا خوش‌بینی به روند کوتاه‌مدت افزایش پیدا کند. آخرین نظرسنجی‌های دوقلوی پایگاه اینترنتی کیتکو نیز این خوش‌بینی را نشان می‌دهند.
رشد 6 / 2 درصدی اونس طلا در هفته گذشته، به 6 هفته افت پیاپی این فلز گرانبها پایان داد تا خوش‌بینی به روند کوتاه‌مدت افزایش پیدا کند. آخرین نظرسنجی‌های دوقلوی پایگاه اینترنتی کیتکو نیز این خوش‌بینی را نشان می‌دهند.
اونس طلا در هفته گذشته به لطف تضعیف دلار با 30 دلار جهش به قیمت 1086 دلار رسید تا در آخرین نظرسنجی‌های کیتکو اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران خرد از احتمال افزایش بیشتر بهای فلز زرد بگویند. در آخرین نظرسنجی کیتکو از مخاطبان، 417 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 240 نفر معادل 58 درصد، افزایش و 144 نفر معادل 35 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته جدید پیش‌بینی کرده‌اند. 33 نفر معادل 89 درصد نیز درباره روند کوتاه‌مدت نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان حرفه‌ای نیز 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 11 نفر معادل 58 درصد، افزایش و 5 نفر معادل 26 درصد، کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 3 نفر معادل 16 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در واقع بیشتر تحلیلگران درباره روند کوتاه‌مدت طلا، «افزایشی» هستند؛ چراکه انتظار دارند تضعیف دلار از اوج 8 ماهه ادامه داشته باشد. برخی تحلیلگران متذکر می‌شوند که جهش حدودا 3 درصدی روز پنج‌شنبه یورو مقابل دلار، تنها آغاز یک روند بزرگ‌تر است. تضعیف دلار، عامل مثبتی برای بازار فلزهای گرانبها خواهد بود.
هنری تو، کارشناس بازار طلا می‌گوید: «با تردید بانک مرکزی اروپا در تشدید سیاست‌های تسهیلی، به ادامه تقویت یورو تا زمان برگزاری نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی‌ آمریکا در 16 دسامبر چشم دارم. در نتیجه، این امر اهرم کمکی برای بهای طلا دست کم در کوتاه‌مدت خواهد بود.» آدام باتن، تحلیلگر ارزی «فارکس لایو» می‌گوید با توجه به احتمال کم اثر بودن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، انتظار ادامه رشد طلا را دارد. او توضیح می‌دهد که تمام اخبار بد به نفع طلا عمل می‌کنند: «با توجه به نمودارها، بازار طلا قطعا آسیب دیده است، اما در نهایت، دلار دلیلی برای افزایش بهای طلا است.»
با این همه، دیگر تحلیلگران درباره جهش اواخر هفته گذشته شک بیشتری دارند. شان‌لوسک، از مدیران «والش تریدینگ» می‌گوید روند کوتاه‌مدت خنثی است و برای سخن گفتن از تغییر جهت بازار، منتظر سطوح قیمتی بالای 1100 دلار خواهد ماند:‌ «جهش اخیر تنها پوشش کوتاه‌مدت است و شاهد افزایش خرید‌ها نیستیم.» مارک دراگوزیتس، استراتژیست ارشد بازار در «تی دی سکیوریتیز» که درباره روند کوتاه‌مدت، «کاهشی» است می‌گوید انتظار دارد بازار نشست بانک مرکزی اروپا را فراموش کند و دوباره بر موضوع افزایش نرخ‌های بهره آمریکا تمرکز کند. این موضوع اثر کاهشی در بازار دارد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۰:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد