سرگیجه بازارها از عطسه آمریکایی

سرگیجه بازارها از عطسه آمریکایی
اونس طلا صبح چهارشنبه تحت‌تاثیر تلاش «افزایشی»‌های بازار رو به رشد گذاشت و گرچه پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو مقداری افت را تجربه کرد، اما در نهایت بازهم نوسان‌های افزایشی را تجربه کرد. چهارشنبه «پوشش کوتاه مدت» و «شناسایی سود» نیز قیمت‌های بازار طلا را بالا برد.
اونس طلا صبح چهارشنبه تحت‌تاثیر تلاش «افزایشی»‌های بازار رو به رشد گذاشت و گرچه پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو مقداری افت را تجربه کرد، اما در نهایت بازهم نوسان‌های افزایشی را تجربه کرد. چهارشنبه «پوشش کوتاه مدت» و «شناسایی سود» نیز قیمت‌های بازار طلا را بالا برد.  دیگر خبر روز چهارشنبه، اعلام شاخص بهای مصرف کننده منطقه یورو در ماه نوامبر بود که رشد منفی 1/ 0 درصدی را در مقیاس ماه به ماه و رشد 2/ 0 درصدی را در مقیاس سال به سال نشان داد. این گزارش نیز باز نشان داد که تورم معکوس همچنان یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اتحادیه اروپا مانده و بانک مرکزی اروپا احتمالا سیاست‌های تحریکی بیشتری را تصویب خواهد کرد. نرخ تورم هدف بانک مرکزی اروپا 2 درصد است. چهارشنبه همچنین شاخص مرکب مدیران خرید منطقه یورو برای ماه دسامبر 54 واحد اعلام شد. این رقم در ماه نوامبر 2/ 54 واحد اعلام شده بود و رقم مورد انتظار برای ماه دسامبر نیز همین عدد بود. با آنکه رقم مربوط به ماه دسامبر کمتر از انتظار بود، شاخص مدیران خرید بخش تولید 1/ 53 واحد اعلام شد، در حالی که رقم مورد انتظار 8/ 52 واحد بود. 
اونس که روز چهارشنبه با رشد روبه‌رو شده بود، روز پنج‌شنبه تحت‌فشار رشد دلار و چشم‌انداز امیدبخش اقتصاد ایالات‌متحده رو به سقوط گذاشت. همزمان با اثرگذاری ارزش دلار، دیگر عامل خارجی مهم در بازار طلا یعنی بهای نفت خام هم فلز زرد را تحت‌تاثیر قرار داد. پنج‌شنبه بهای نفت خام باز هم افت کرد و نزدیک کمترین سطح در 11 سال گذشته ماند. بازارهای ارز و کالا پنج‌شنبه در واقع به هضم داده‌های بیانیه چهارشنبه شب مشغول بودند. با آنکه افزایش نرخ بهره در پایان آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو در سال 2015 بسیار قابل پیش‌بینی بود، بازارها چهارشنبه به این نتیجه رسیدند که صحبت‌های جنت یلن بر بسیار تدریجی بودن روند افزایش نرخ‌های بهره تاکید دارد،‌ اما پنج‌شنبه هضم کلیت سیاست پولی به ضرر طلا تمام شد.اونس که روز پنج‌شنبه شدیدترین سقوط خود در 5 ماه گذشته را تجربه کرده بود، روز جمعه با جهش اصلاحی روبه‌رو شد، اما نزدیک رکوردهای معکوس 6 ساله ماند. رشد روز جمعه اونس ناشی از عقب‌نشینی دلار و بازارهای سهام بود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای عضویت در کانال طلا و جواهر در تلگرام، بر روی دکمه Join در تلگرام خود کلیک کنید
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد