چشم انداز قیمت جهانی طلا در سال 2016

چشم انداز قیمت جهانی طلا در سال 2016
تحلیلگران اقتصادی «اف ایکس استریت» تاکید می‌کنند که قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی نیز تحت‌تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره قرار خواهد داشت.
تحلیلگران اقتصادی «اف ایکس استریت» تاکید می‌کنند که قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی نیز تحت‌تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره قرار خواهد داشت. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، تصور سنتی در بازار طلا این است که افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا می‌شود. فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2015 تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین‌بار از سال 2006 میلادی افزایش دهد، اما قیمت‌ها چنان در ماه‌های قبل «پیش‌خور» شده بود که طلا پس از تغییر سیاست پولی فدرال رزرو با سقوط مواجه نشد. قیمت طلا در هفته گذشته تحت‌تاثیر کاهش ارزش دلار و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی و افزایش قیمت نفت با افزایش هم روبه‌رو شد. قیمت جهانی طلا که پیش از برگزاری نشست فدرال رزرو تا سطح 1050 دلار در هر اونس کاهش یافته بود اکنون بار دیگر به بیش از 1070 دلار رسیده است.به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت 1080 تا 1100 دلار خواهد بود و اگر این سطوح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد. تحلیلگران اف‌ایکس‌استریت بر این باورند که قیمت طلا در سال 2016 میلادی نیز تحت‌تاثیر سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو طی سال آینده 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و در صورت افزایش متوالی نرخ بهره طی ماه‌های آینده قیمت جهانی طلا احتمالا به کمتر از 1000 یا حتی 900 دلار کاهش خواهد یافت. البته گروهی دیگر از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که نگرانی‌های زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و وضعیت نرخ تورم وجود دارد و این مسائل مانع از افزایش متوالی نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.
بانک «ولث منجمنت» آمریکا هم در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد، ولی این مساله مانعی برای افزایش بیشتر قیمت جهانی کالاهای مختلف به‌خصوص نفت و طلا نخواهد بود. به گزارش کیتکو، روبرت‌هاورس، تحلیلگر ارشد بانک ولس منجمنت آمریکا تاکید کرد: «قیمت کالاهای مختلف در سال 2015 میلادی تحت‌فشار زیادی قرار داشته است، ولی به‌نظر من شرایط در سال 2016 میلادی بهبود خواهد یافت. رشد تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به‌خصوص چین به همراه افت عرضه تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت کالاهای مختلف به‌خصوص طلا خواهد داشت.» او می‌افزاید: «در ماه‌های نخست سال 2016 میلادی احتمالا قیمت طلا تحت فشار ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار قرار خواهد داشت، ولی در ماه‌های بعدی قیمت طلا سطوح حمایتی خود را پیدا خواهد کرد و با عادی شدن شرایط نرخ تورم در اقتصادهای مختلف، روند صعودی قیمت طلا شتاب بیشتری خواهد گرفت.» ابهام درباره روند کوتاه‌مدت نیز وجود دارد، با این همه، برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت خوش‌بینانه است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای عضویت در کانال طلا و جواهر در تلگرام، بر روی دکمه Join در تلگرام خود کلیک کنید
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۲:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد