طلای جهانی پس از 9 هفته بیش از 1100 دلار معامله شد

طلای جهانی پس از 9 هفته بیش از 1100 دلار معامله شد
آشفتگی بازارهای جهانی بورس، نگرانی در مورد اقتصاد چین و همچنین تشدید تنش های ژئوپلتیکی، ویژگی امنیت طلا برای سرمایه گذاری را پررنگ کرده است و این عوامل سبب شد تا قیمت طلا پس از 9 هفته بار دیگر به بالای 1100 دلار افزایش یابد.
به نقل از رویترز، در میان آشفتگی بازارهای جهانی بورس، نگرانی در مورد اقتصاد چین و همچنین تشدید تنش های ژئوپلتیکی و انتقال پول از سوی سرمایه گذاران به بازار امن طلا، قیمت این فلز گران بها در بازارهای جهانی برای نخستین بار در 9 هفته گذشته به بالای 1100 دلار در هر اونس رسید.
ارزش بازار بورس چین کمتر از نیم ساعت از شروع معاملات 7 درصد از ارزش خود را از دست داد. همچنین پکن به شدت ارزش یوآن را کاهش داد که این امر نگرانی ها در مورد اقتصاد این کشور را تشدید کرده است و سهام های آسیایی را به کمترین رقم در 3 ماه گذشته رساند.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی اکنون با 1.45 دلار افزایش 1095.13 دلار معامله شد. قیمت فلز زرد تا 1102.80 دلار بالا رفته بود.
بانک ای ان زد اعلام کرد: «با تقویت ویژگی امنیت طلا در میان بازگشت بی ثباتی به بازار، قیمت طلا افزایش می یابد. افزایش خسارت بازارهای بورس و کاهش ارزش شگفت انگیز یوآن تصویری مثبت برای طلا ترسیم می کند.»
طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در زمان بی ثباتی های ژئوپلتیکی و مالی به شمار می رود و از خاصیت ضد ریسک بودن در بازار سود می برد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۶:۱۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد