ادامه افزایش قیمت طلای جهانی

ادامه افزایش قیمت طلای جهانی
طلا در نخستین ماه سال 2016 یکی از بهترین عملکردها را در میان کالاها داشته است و اکثر سرمایه گذاران خرد و کارشناسان بازار این فلز ارزشمند در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی کردند روند صعود طلا ادامه خواهد یافت.
طلا در نخستین ماه سال 2016 یکی از بهترین عملکردها را در میان کالاها داشته است و اکثر سرمایه گذاران خرد و کارشناسان بازار این فلز ارزشمند در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی کردند روند صعود طلا ادامه خواهد یافت.
طلا روز جمعه با وجود صعود بازارهای سهام، موفق شد همچنان در بازه 1100 دلار باقی بماند و هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار کامکس نیویورک 1098 دلار معامله شد و در طول روز تغییر چندانی پیدا نکرد. این فلز زرد هفته گذشته 0.5 درصد افزایش قیمت داشت.
نه تنها اکثر سرمایه گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند بلکه نظرسنجی آنلاین کیتکو شاهد شرکت 1050 نفر در رای گیری هفته بود که رکورد بالایی برای این نظرسنجی بود. از میان این افراد، 848 نفر یا 81 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه 142 نفر یا 14 درصد کاهش قیمت آن را پیش بینی کردند و 61 نفر یا شش درصد نظری نداشتند.
اکثر کارشناسان بازار هم نظر مشابه سرمایه گذاران را داشته و افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. از میان 34 کارشناس بازار، 17 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 65 درصد افزایش، پنج نفر یا 29 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و یک نفر یا شش درصد هم نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.
تحرکات اخیر قیمت در بازار طلا باعث به وجود آمدن نظر مثبت نسبت به دورنمای کوتاه مدت این فلز زرد در پایان هفته گذشته شد. با وجود افزایش یک درصدی قیمتهای سهام، بهای معاملات آتی طلا ثابت و در حدود 1100 دلار در هر اونس باقی مانده است.
طلا در ژانویه معکوس بازارهای سهام حرکت کرده و افت اخیر این بازارها به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.
با اینهمه هنوز برخی از تحلیلگران محتاط مانده و یادآور شده اند بهبود ریسک پذیری سرمایه گذاران ممکن است آنها را از بازار طلا دور کند.
سرمایه گذاران از ابتدای سال 2016 با نوسانات شدید بازارهای سهام جهان به دلیل ضعف اقتصادی چین و افت شدید قیمت نفت و همچنین تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و شبه جزیره کره روبرو شدند که تقاضای آنها را برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه افزایش داد و از قیمت این فلز زرد پشتیبانی کرد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۵:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد