سیل ورود مصنوعات طلاوجواهر قاچاق، چالشی برای تولید داخلی است

سیل ورود مصنوعات طلاوجواهر قاچاق، چالشی برای تولید داخلی است
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی گفت: ورود سیل وار مصنوعات طلا و جواهر قاچاق، چالشی برای تولید داخلی است و ادامه این روند آسیب جدی به اقتصاد و تولید کشور می زند.

 به گزارش از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، عبادالله محمدولی اظهار کرد: انتظار می رود در دوره پسابرجام، امنیت برای عرضه محصولات داخلی فراهم شود.
به گفته این مقام مسئول، تحقق این مهم به عملکرد دستگاه های ذیربط و متولیان امر بستگی دارد تا با انجام اقدام های موثر، انتظار تولیدکنندگان کشور را برآورده کنند.
وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از فعالان این صنعت، افزود: کشور ترکیه با حمایت از تولیدکنندگان خود امروز موفق به ورود به بازار ایران شده و آن را از آن خود کرده است.
محمدولی تصریح کرد: امروز بخش عمده ای از قاچاق ورودی طلا به کشور از ترکیه انجام می شود و از آنجایی که طلای قاچاق بدون پرداخت حقوق و عوارض دولتی به کشور وارد می شود، از قدرت رقابت پذیری محصولات ایرانی می کاهد.
وی هشدار داد: بی تردید اگر به موقع به این صنعت کمک نشود، این بازار در آینده نزدیک به خطر افتاده و به دست خارجی ها می افتد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی گفت: حمایت های دولتی، این صنعت را قدرتمندتر کرده و می تواند حضوری پررنگ در سراسر جهان داشته باشد.
همچنین منصور نامدار زندی نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، برداشتن مالیات بر ارزش افزوده را از مهمترین ضروریاتی برشمرد که باید هرچه سریعتر اجرایی شود تا هزینه های تامین مواد اولیه طلا و جواهر نیز کاهش یابد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته بیست و هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
100 شرکت ایرانی و سه شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین در این نمایشگاه در فضایی به مساحت هشت هزار مترمربع حضور دارند.
تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ارائه کنندگان این صنف با حضور در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات و کالاهای خود در زمینه ارائه انواع خدمات مرتبط با صنایع طلا، جواهر، نقره، سنگ های قیمتی، ساعت، صندوق ایمنی، حفظ و نگهداری طلا و جواهر و نقره را با مشارکت اتحادیه و تشکل های صنفی به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه ها تا فردا (جمعه 30 بهمن ماه) ادامه دارد و علاقمندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر از آن بازدید کنند.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۶:۳۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد