قیمت جهانی طلا بالا رفت

قیمت جهانی طلا بالا رفت
خبرگزاری انگلیسی «رویترز» دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز سه شنبه را کاهش ارزش شرکت های آسیایی، افت نرخ برابری دلار برابر دیگر ارزها و افزایش آورده در صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا دانست.

ساعت 07:03 به وقت گرینویچ روز سه شنبه قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در بازار لندن با 0.7 درصد افزایش نسبت به دیروز (دوشنبه)، به یک هزار و 216 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید.
دیروز قیمت طلا در بازار لندن به دلیل رشد شاخص بازارهای سهام، به یک هزار و 201 دلار و 63 سنت در هر اونس کاهش یافت.
به گفته تحلیلگران، افزایش خطرپذیری سرمایه گذاران و روی آوری آنها به سهام به عنوان یک دارایی ریسک دار موجب کاهش تقاضای طلا می شود که یک دارایی ایمن و بدون خطر به شمار می رود.
قیمت جهانی طلا از آغاز سال 2016 میلادس تاکنون به دلیل آشفتگی بازارهای سهام و نگرانی سرمایه گذاران از رشد اقتصاد جهانی، بالا رفته اما بی تحرکی بازارها، تا اندازه ای موجب محدود شدن این افزایش ها شده است.
«جیمز استیل» تحلیلگر بانک بین المللی «اچ.اس.بی.سی» انگلیس به رویترز گفت: کاهش دیروز قیمت طلا به معنی این نیست که دوره افزایش قیمت فلز زرد به پایان رسیده است، بلکه افزایش آورده در صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا و احتمال کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی می تواند به بالا رفتن قیمت طلا کمک کند.
دارایی طلای صندوق سرمایه گذاری «اس.پی.دی.آر» که بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است، دیروز با 2.64 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 752 تن و 290 کیلوگرم رسید که بیشترین مقدار از مارس 2015 (اسفند 1393) است.
از سوی دیگر ساعت 07:03 به وقت گرینویچ روز سه شنبه، قیمت تحویل فوری یا نقدی نقره در بازار لندن با 0.4 درصد افزایش نسبت به دیروز به 15 دلار و 23 سنت و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش نسبت به دیروز به 493 دلار و 98 سنت رسید.
البته قیمت تحویل فوری پلاتین نسبت به دیروز تغییر نکرد و در سطح 926 دلار و 50 سنت ثابت ماند.
در بازار «کامکس» نیویورک نیز قیمت آتی طلا با 0.6 درصد افزایش نسبت به دیروز به یک هزار و 216 دلار و 80 سنت و قیمت آتی نقره با 0.4 درصد افزایش به 15 دلار و 24 سنت در هر اونس رسید.
دلار آمریکا امروز 0.9 درصد در برابر ین ژاپن ارزان تر و هر دلار در برابر 111.87 ین ژاپن معامله شد.

منبع خبر: ایرنا
  ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۵:۱۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد