پیش‌بینی صعود طلای جهانی به 1400 دلار

پیش‌بینی صعود طلای جهانی به 1400 دلار
طلا در بازار جهانی در پی افت بازارهای سهام و بازگشت سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های امن به سطح بالاتری صعود کرد.

طلا در بازار جهانی در پی افت بازارهای سهام و بازگشت سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های امن به سطح بالاتری صعود کرد.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد صعود کرد و به 1229.30دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 1.4 درصد افزایش یافته بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.3 درصد یا 4.80 دلار افزایش یافت و به 1227.40 دلار رسید. بهای طلا تا پایان معاملات روز سه شنبه یک درصد یا 12.50 دلار افزایش یافته و به 1222.60 دلار صعود کرده بود.
قیمت طلا روز دوشنبه که خوش بینی بالایی در بازارهای مالی وجود داشت و به صعود دارایی‌های پرریسک مانند سهام و نفت منجر شد، 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود با اینهمه روز سه شنبه که بازارهای سهام جهان تحت تاثیر کاهش قیمت نفت، روند نزولی را از سرگرفتند، ریسک پذیری سرمایه گذاران کمتر شد و تقاضا برای طلا افزایش یافت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ضعف بازارهای سهام جهان به همراه دورنمای تاخیر در افزایش نرخهای بهره آمریکا، سرمایه گذاران را به سوی طلا جذب کرده است. ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه فلزات ارزشمند در آمریکا به سوی بزرگترین افزایش ماهانه از سال 2011 پیش می‌رود. کومرس بانک اعلام کرد ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلای جهان در مدت دو روز گذشته 49.8 تن افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش دو روزه از ماه مه سال 2010 بوده و برابر با یک هفته تولید معدنی این فلز زرد است.
طلا که در دسامبر به پایین‌ترین قیمت در پنج سال گذشته نزول کرده بود امسال از آشفتگی بازارهای مالی جهان و سیاست نرخهای بهره پایین سود برده و با 16 درصد رشد قیمت تا به این لحظه بهترین عملکرد را در میان کالاهای دیگر داشته است.
بارناباس گان، اقتصاددان بانک OCBC که یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌ها را برای قیمت طلا داشته است در ایمیلی به بلومبرگ نوشت: طلا در صورت تشدید ریسک گریزی سرمایه گذاران ممکن است به 1400 دلار در هر اونس صعود کند.
وی در ادامه افزود: این فلز زرد ممکن است در سه ماهه جاری و احتمالا در سه ماهه بعدی که تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه قوی خواهد ماند، بالای 1200 دلار باقی بماند. این اقتصاددان پیش از این پیش بینی کرده بود که هر اونس طلا تا پایان امسال به 950 دلار سقوط خواهد کرد اما اکنون قیمت بین 1000 تا 1150 را تا پایان سال 2016 پیش بینی می‌کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افت کرد و به 15.27 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 939.30 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.4 درصد کاهش، 499.15 دلار معامله شد. 

منبع خبر: ایسنا
  ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۷:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد