صعود طلای جهانی ادامه یافت

صعود طلای جهانی ادامه یافت
 طلای جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی مایوس کننده و سقوط بازارهای سهام جهان که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه امن سرمایه را تقویت کرد، به حرکت افزایشی ادامه داد.

 طلای جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی مایوس کننده و سقوط بازارهای سهام جهان که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه امن سرمایه را تقویت کرد، به حرکت افزایشی ادامه داد.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1229 دلار معامله شد اما بیشتر رشد قیمت 1.3 درصدی روز سه شنبه را حفظ کرد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد یا 1.40 دلار افزایش، به 1231 دلار رسید. قیمت طلا تا پایان معاملات روز سه شنبه آخرین بار 10.30 دلار افزایش یافت و در 1229.60 دلار بسته شد.
در پی انتشار گزارشهای اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا و اروپا در روز سه شنبه که باعث عقب نشینی دارایی‌های پرریسک مانند سهام شد، طلا به همراه دارایی‌های امن شامل ین ژاپن صعود کرد. شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام جهان روز گذشته 1.4 درصد از ارزش خود را از دست داد که بزرگترین کاهش روزانه از اوایل فوریه بود. دلار هم به پایین‌ترین سطح از اکتبر سال 2014 در برابر ین ژاپن رسید.
سرمایه گذاران منتظر گزارش آخرین نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا هستند تا زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره را ارزیابی کنند. این گزارش که بعدازظهر چهارشنبه منتشر می‌شود اگر لحن موافق افزایش نرخهای بهره نداشته باشد به نفع طلا خواهد بود. این فلز ارزشمند به افزایش نرخ‌ها حساس است، زیرا بالاتر رفتن نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آن در مقایسه با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه لطمه می‌زند.
بر اساس گزارش رویترز، مارک تو، مدیر بخش پژوهش گروه مالی وینگ فانگ معتقد است بانک مرکزی آمریکا اقدام جدی نخواهد داشت. قیمت طلا در 1230 دلار بسیار منطقی است و این سطح تا پایان سه ماهه جاری پایدار خواهد بود.
طلا در سه ماهه اول امسال بزرگترین رشد قیمت سه ماهه در 30 سال اخیر را ثبت کرد و با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخها در آمریکا و همچنین آشفتگی بازارهای مالی بیش از 16 درصد رشد کرد. بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته افزایش نرخهای بهره را تصویب کرد و قرار بود در سال 2016 روند افزایش نرخها ادامه پیدا کند اما ریزش بازارهای سهام و نگرانیهای اقتصادی این بانک را ناچار کرد در تصمیم مذکور تجدیدنظر کند. اما اظهارات اخیر برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا که خواستار افزایش نرخهای بهره شدند در روزهای اخیر روند افزایش طلا را متوقف کرد.
دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز در جهان است و در ماه مارس به بالاترین میزان در دو سال گذشته صعود کرده بود، روز سه شنبه 0.28 درصد کاهش یافت و به 815.44 تن رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 15.09 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 954.3 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 547 دلار رسید.

منبع خبر: ایسنا
  ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹:۵۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد