مهم‌ترین مانع موفقیت مالی

مهم‌ترین مانع موفقیت مالی
مهم‌ترین مانع ذهنی بر سر راه موفقیت‌های بزرگ مالی این است که برخی افراد معتقدند شایستگی ثروتمند شدن را ندارند.
مهم‌ترین مانع ذهنی بر سر راه موفقیت‌های بزرگ مالی این است که برخی افراد معتقدند شایستگی ثروتمند شدن را ندارند. این مانع بزرگ‌ترین عامل ضد انگیزه می‌باشد. این دسته از افراد همواره مورد شدیدترین انتقادات قرار داشته‌اند و همین موضوع باعث شده به شکل ناخودآگاه به این نتیجه برسند که واقعاً شایستگی موفق و رضایت‌مند بودن را ندارند. بدترین تأثیر تجارب منفی در دوران کودکی - فرایندی که بسیار شایع است - این است که وقتی فردی در اثر کار سخت، موفق می‌شود، احساس گناه می‌کند. این احساس گناه باعث می‌شود کاری کند که از دست پول خلاص شود. او سرمایه خود را مصرف می‌کند یا به شکلی ناصحیح سرمایه‌گذاری می‌نماید. آن را قرض می‌دهد، از دست می‌دهد یا هدر می‌دهد. او در قالب کارهائی نظیر مصرف بیهوده، افتادن در ورطه فساد اخلاقی و... تمام سرمایه خود را هدر می‌دهد. شما برای تغییر نتایجی که در اثر داشتن پول کسب می‌کنید باید رویکرد و دیدگاهتان را نسبت به آن تغییر دهید.
●با احتیاط و دقت پول را خرج کنید
واقعیت این است که پول شبیه موجودی بسیار حساس است و باید با توجه و احتیاط با آن برخورد کرد. پول به سوی افرادی جذب می‌شود که برای آن احترام قائل هستند. آن را ارزشمند تلقی می‌کنند و می‌توانند آن را به طرزی صحیح خرج کنند. پول از لای انگشتان افرادی که آن را درک نمی‌کنند و به آن توجه نمی‌نمایند می‌گریزد.
●در مصرف پول متبحر شوید
گاهی اوقات افراد می‌گویند چندان تبحری در مصرف کردن و برخورد با پول ندارند. اما کسب این تبحر با تمرین، برای هر کس میسر است. معمولاً این ادعا که فرد چندان تبحری در زمینه برخورد با پول ندارد، تنها بهانه یا توجیهی برای این واقعیت است که او نظم و انضباط لازم برای برخورد با پول و مصرف آن را ندارد. چنین فردی نیاموخته که چطور آن را به‌دست آورد و حفظ کند. نقطه آغاز کسب سرمایه این است که معتقد شوید توانائی نامحدودی برای کسب تمام مقدار پولی دارید که نیازمند آن هستید. معقتد شوید موفقیت مالی یقیناً تحقق خواهد یافت فقط زمان آن را باید تعیین کنید. معتقد شوید شایستگی کسب تمام پولی را که می‌توانید از روش‌های صحیح به‌دست آورید، دارید.
●هر دری را بگشائید
پول مفید و خوب است و به شما حق انتخاب می‌دهد. با پول می‌توانید همان زندگی مورد نظر خود را داشته باشید. پول درهائی را به روی شما می‌گشاید که بدون آن بسته باقی خواهند ماند. اما مانند هر چیز دیگر، اگر فقط به پول فکر کنید و تمام ذهن خود را به آن معطوف نمائید، متضرر خواهید شد. در این حالت فرد فراموش می‌کند که پول نه یک هدف بلکه تنها یک ابزار است که باید برای کسب رضایت خاطر و خشنودی در زندگی مورد استفاده قرار گیرد. اگر آن طرز فکر وجود داشته باشد، پول به چیزی مضر تبدیل خواهد شد.
پول چیزی خنثی است
در انجیل آمده است ”عشق به پول ریشه همه زشتی‌هاست“ ننوشته است ”پول ریشه همه زشتی‌هاست“. در واقع پر شدن ذهن از پول و فراموش کردن تمام امور مهم زندگی غلط است. پول فی‌نفسه نه بد است نه خوب. پول برای زندگی در جامعه مفید و ضروری است. شیوه کسب آن و نیز مصرف آن است که پول را به چیزی مضر یا مفید تبدیل می‌کند.
●چند نکته مهم
به یاد داشته باشید که تقریباً تمام کسای که هم اکنون ثروتمند هستند در دوره‌ای از زندگی خود دچار مشکلات بزرگ مالی بودند. سپس با یاد گرفتن مهارت کسب پول و استفاده صحیح از آن به استقلال مالی دست پیدا کردند. هر چه که آنها انجام دادند شما هم می‌توانید انجام دهید. از همین امروز در مورد پول تحقیق کنید. مطالعه کنید و درس‌هائی را که فرا می‌گیرید در زمینه حیات مالی خود به‌کار بندید تا روند کسب منابع مالی آغاز شود. سپس با توجه به این واقعیت که پول صرفاً ابزاری برای خوب زیستن است از آن به‌نحوی شایسته استفاده کنید.
منبع خبر: ماهنامه پیام مدیر موفق
  ۲۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۲:۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد