کاهش ۴۳ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

کاهش ۴۳ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۳.۵ درصد برابر با ۴۳ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به ۱۲۰۸ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید.

 قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۳.۵ درصد برابر با ۴۳ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به ۱۲۰۸ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید.
به نقل از رویترز، پس از سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا درباره احتمال افزایش نرخ بهره در طی ماه های آینده در صورت ادامه روند رو به رشد اقتصادی آمریکا که موجب تقوت ارزش دلار شد، قیمت طلا دیروز یک درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم در طی 3 ماه گذشته رسید.
جانت یلن در اظهاراتی در بوستون گفت: «اقتصاد آمریکا به روند رو به رشد خود ادامه می دهد... به نظر می رسد که رشد رو به افزایش است... اگر این روند تداوم یابد و اگر بازار کار همچنان رو به بهبود باشد، و من انتظار دارم این اتفاق ها رخ دهد... در طی ماه های آینده چنین اقدامی (افزایش نرخ بهره) مناسب خواهد بود.»
این اظهارات سبب رشد شاخص دلار به بالاترین رقم 2 ماه گذشته شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل دیروز به رقم 1206 دلار و 45 سنت (پایین ترین رقم از 22 فوریه) رسیده بود، با 0.9 درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به رقم 1208 دلار و 90 سنت رسید. بدین ترتیب فلز زرد در مسیر ثبت کاهش قیمت هفتگی 3.5 درصدی قرار گرفت که بیشتری کاهش هفتگی از اوایل ماه نوامبر و چهارمین کاهش هفتگی متوالی به شمار می رود.
افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و در عین حال ارزش دلار را بالا می برد. رشد ارزش دلار به تقاضا برای کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا آسیب می زند.
قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات دیروز با نیم درصد کاهش به 1213 دلار و 80 سنت رسید.
تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «یلن بر طرز فکر حاکم بر بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد، تاکید کرد.»

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
  ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۳:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد