طلا فروشان از بازار تهران خواهند رفت

طلا فروشان از بازار تهران خواهند رفت
شهردار منطقه 12 با اشاره به اهميت انتقال برخي از مشاغل خطرساز در بازار تهران گفت: در حال گرفتن راي از مراجع ذيصلاح براي خروج صنف طلاساز از بازار هستيم.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اهميت انتقال برخي از مشاغل خطرساز در بازار تهران گفت: در حال گرفتن راي از مراجع ذيصلاح براي خروج صنف طلاساز از بازار هستيم.

به گزارش ایسنا نادر كرمي روز سه‌شنبه در سيصد و دومين جلسه شوراي شهر تهران حاضر شد و گزارشي از ايمني بازار تهران و بازسازي آن ارائه كرد.

وي با بيان اينكه در ابتداي سال جاري تاكنون 97 آتش‌سوزي در بازار تهران رخ داده است، افزود: تمام مشكلات موجود در بازار به دليل قديمي بودن اين نقطه از تهران و فرسودگي منازل آن است و اين مشكلات به صورت منحصر به فرد در بازار تهران وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه ورودي‌هاي بازار در شان و مقام اين محدوده نيست، يادآور شد: اين ورودي‌ها به خوبي كنترل نمي‌شوند و از سوي افرادي كه مسوول كنترل كردن درهاي ورودي بازار هستند، شيطنت‌هاي زيادي صورت مي پذيرد.

وي با اشاره به برخي اقدامات ترافيكي صورت گرفته در محدوده بازار، خاطرنشان كرد: متاسفانه ميله‌هاي بلندي در ورودي‌هاي بازار وجود دارد كه در شان محدوده تاريخي نظير بازار نيست، به همين دليل درهاي جديدي براي اين محدوده پيش‌بيني شده و به زودي يكي از آنها به صورت آزمايشي نصب مي‌شود.

به گفته شهردار منطقه 12، ساماندهي چرخ‌هاي دستي بازار و پيك موتوري‌ها، ساماندهي تخليه و بارگيري وانت بارها ، مطالعه و طراحي اسامي معابر و راهنماهاي مسير از ديگر اقدامات صورت گرفته براي محدوده بازار است.

وي همچنين از اجراي مسير دوچرخه سواري در شمال محدوده بازار خبر داد و يادآور شد: يك‌هزار دستگاه دوچرخه صرف مدت يك ماه آينده از خيابان «امام خميني (ره)» به سمت بازار در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد تا تعداد موتورسيكلت‌ سواران بازار كاهش يابد.

كرمي در ادامه به راه‌اندازي «تراموا» در بازار تهران خبر داد و تصريح كرد: در اين مسير دو كيلومتري واگن‌هاي تفريحي قرار مي‌گيرد كه قابليت جابجايي بارهاي كوچك و كم وزن را هم خواهد داشت.

وي عنوان كرد: اقداماتي براي دفع خطر از املاك خطرناك كه در آنها اقدام به مصرف مواد مخدر و يا حضور كارتن‌خواب‌هاي خطرناك مي‌شود، صورت گرفته كه پس از صدور راي، تخليه و تغيير شكل در مورد اين املاك صورت مي‌گيرد، همچنين برخي از اين املاك محل عرضه مواد پلاستيكي، شيميايي و ساير مشاغل مزاحم شده است كه زمينه آتش‌سوزي‌هاي زيادي را فراهم مي‌كند.

شهردار منطقه 12 خاطرنشان كرد: شناسايي و صدور اخطاريه جهت اصنافي كه كالاهاي اشتعالزا دارند و حفر چاه‌هاي جذبي جهت ساماندهي و دفع آب‌هاي سطحي محدوده بازار از ديگر اقداماتي است كه براي ساماندهي بازار اين منطقه و فاضلاب آن انجام داده‌ايم.

وي با تاكيد بر اهميت جابجايي برخي از مشاغل از محدوده بازار، بيان كرد: در حال گرفتن راي براي تعطيلي طلاسازان بازار هستيم، چرا كه به دليل عدم رعايت موارد ايمني زمينه بروز خطر و آتش‌سوزي در بازار را فراهم كرده‌اند.

كرمي با اشاره به وقوع 97 آتش‌سوزي در محدوده بازار تهران در سال جاري، گفت:‌ استقرار ايستگاه شماره «97» آتش‌نشاني با بهره‌گيري از خودروهاي مناسب، متناسب با نياز بازار در دست اقدام است.

وي با اشاره به ارتباط كم بازاريان با مديريت شهري در سال‌هاي گذشته، اضافه كرد: ديوار بي‌اعتمادي در اين رابطه سايه افكنده و اگر چه در دوره شهردار سابق تهران اقداماتي در اين رابطه انجام شده، اما در دوره جديد نگاه‌هاي همه جانبه‌اي نسبت به محدوده بازار به وجود آمده است و اين فضاي بي اعتمادي تعديل شده است.

شهردار منطقه 12 ادامه داد: بازار تهران با 110 هكتار وسعت، 53 هزار فعاليت را در خود جاي داده و 400 هزار نفر به طور مستقيم درگير بازار تهران هستند.

نگران بازاريم، اما بخش‌هاي جديد شهر مثل اكباتان شرايط بدتري دارد

به گزارش ايسنا، مهدي چمران ، رييس شوراي شهر تهران در ادامه ارائه گزارش شهردار منطقه 12 در مورد شرايط ايمني بازار تهران، خاطرنشان كرد: بازار تهران سال‌هاست كه شرايط نامساعدي دارد و نمي توان در مورد برخي از فضاهاي آن كاري كرد و به همين دليل شرايط فعلي انواع كولرهاي گازي و برقي و سيم‌ها و كابلي، نماي ظاهري ساختمان‌هاي آن نگران كننده است، اما در بخش‌هاي جديدتر شهر نظير «اكباتان» اين كولرها از نماي ساختمان بيرون زده و سيم‌ها و كابل‌ها در شرايط بسيار نامناسبي قرار دارد و يا ساختمان «سامان» در بلوار كشاورز كه كولرهاي گازيش در نماي بيروني ساختمان كاملا مشهود است.

رييس شوراي شهر تهران همچنين به روند ساخت پياده‌روها و به هم ريختن آنها براي كار گذاشتن تاسيسات شهري اشاره و اظهار كرد: پس از احداث و نوسازي تاسيسات شهري، پياده‌روها زشت و خراب مي‌شوند و زيبا سازي صورت گرفته توسط شهرداري به هم مي ريزد.

وي در عين حال تصريح كرد: شهرداري در برخي از مسيرهاي ساخت پياده رو «خشكه چيني» را رعايت نمي كند.

منبع خبر: رجانیوز
  ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۶:۰:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد