پنجمين حمله مسلحانه به زرگري‌‌هاي پايتخت

پنجمين حمله مسلحانه به زرگري‌‌هاي پايتخت
حوالي ساعت 21 شب گذشته شهروندان در تماس با پليس 110 از حمله چهار مرد مسلح به يك جواهرفروشي در خيابان گلبرگ غربي خبر دادند. با سرعت تيمي از ماموران پليس به محل اعزام شدند تا با دستگيري اين افراد هرچه سريع‌تر به اين سرقت‌هاي سريالي پايان دهند

حوالي ساعت 21 شب گذشته شهروندان در تماس با پليس 110 از حمله چهار مرد مسلح به يك جواهرفروشي در خيابان گلبرگ غربي خبر دادند. با سرعت تيمي از ماموران پليس به محل اعزام شدند تا با دستگيري اين افراد هرچه سريع‌تر به اين سرقت‌هاي سريالي پايان دهند

گروه حوادث – ناصر غضنفري: حمله پر سروصداي سارقان مسلح به يك طلافروشي در خيابان كرمان پنج رهگذر را با گلوله مجروح كرد هرچند يكي از سارقان دستگير شد و سرقت نيز ناكام ماند.

به گزارش تهران‌امروز حوالي ساعت 21 شب گذشته شهروندان با تماس با پليس 110 از حمله چهار مرد مسلح به يك جواهرفروشي در خيابان گلبرگ غربي خبر دادند. به سرعت تيمي از ماموران پليس به محل اعزام شدند تا با دستگيري اين افراد هرچه سريع‌تر به اين سرقت‌هاي سريالي پايان دهند.

در حاليكه دو نفر از سارقان سوار بر موتور در بيرون مغازه در حال پاييدن محل و دو نفر ديگر در مغازه مشغول سرقت جوهرات بودند پليس سر رسيد و درگيري مسلحانه آغاز شد.

سارقان كه با مشاهده پليس قصد فرار داشتند وقتي خود را در محاصره پليس ديدند و از طرفي به‌خاطر ازدحام جمعيت امكان فرار نداشتند دست به اسلحه برده و با تيراندازي‌هاي متوالي خود پنج رهگذر را مجروح كردند. پليس نيز متقابلا آتش گشود و در اين گير و دار موفق به دستگيري يكي از سارقان شد.

سه سارق ديگر هم از فرصت استفاده كرده، سوار بر موتور سيكلت از محل متواري شدند. از اين رهگذران دو نفر از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و سه نفر ديگر از قسمت پا زخمي شدند. دو نفر از اين افراد به بيمارستان رسالت منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند اما سه مجروح ديگر به علت وخامت حال به بيمارستان امام حسين برده شده و در بخش‌آي سي يو آنجا بستري شدند.هنوز از اوضاع جسماني اين افراد خبري مخابره نشده است.

به گزارش تهران‌امروز بازجويي فوري از فرد دستگير شده آغاز شده و به گفته رئيس پليس پايتخت با بازبيني فيلم سه حمله مسلحانه ديگر به طلافروشي‌هاي تهران كه از حدود دو هفته قبل شكل سريالي به خود گرفته است موفق به دستگيري دو نفر از اين سارقان شده‌اند و تلاش براي دستگيري ديگر همدستان آنها شكل ويژه‌اي پيدا كرده است.

اين سرقت‌هاي سريالي از 15 روز قبل با حمله مسلحانه به يك طلافروشي در خيابان غياثوند كليد خورد و جواهرات اين طلافروشي به يغما برده شد. در حالي‌كه تحقيقات براي دستگيري اين افراد آغاز شده بود اين بار خبر رسيد چند سارق مسلح طلافروشي ديگري را در ميدان خراسان مورد تهاجم قرار داده و اين بار موفق به خالي كردن طلاهاي اين مغازه شده‌اند.

هنوز شش روز از دستبرد دوم نگذشته بود كه مردان مسلح اين بار از يك طلافروشي در همان محدوده ميدان خراسان سر در‌آوردند ولي با مقاومت صاحب مغازه و مردم از محل گريخته و سرقت ناكامي را تجربه كردند. اما روز پرحادثه‌تر طلافروش‌ها ديروز بود. در حالي‌كه عصر روز گذشته ابتدا خبر رسيد كه شش مرد نقابدار با اسلحه به يك طلافروشي در ميدان خراسان هجوم برده و شيشه ويترين را شكسته و طلاها را بار كرده و با خود برده‌اند مردمي كه حوالي ساعت 9 ديشب در خيابان گلبرگ در حال گذر يا كسب و كار بودند با يك وضعيت غيرعادي ديگر روبه‌رو شدند كه شرح آن رفت.

سردار ساجدي نيا رئيس پليس پايتخت كه اين روزها اين سرقت‌هاي مسلحانه بدجوري فكرش را مشغول كرده ، مي‌گويد: طلافروشي‌هايي كه مورد سرقت قرار گرفته‌اند مجهز به دوربين مدار بسته بوده‌اند اما دوربين يكي از اين طلا فروشي‌ها خراب بوده و دوربين دو طلافروشي نيز در زمان سرقت خاموش بوده‌ است.

وي با اشاره به سرقت ديشب در منطقه گلبرگ مي‌افزايد: با توجه به دستگيري يكي از سارقان سرنخ‌هايي براي دستگيري ديگر همدستان وي به دست آورده‌ايم و در سريع‌ترين زمان ممكن آنان را نيز دستگير خواهيم كرد. گفتني است هنوز مشخص نيست اين سرقت‌هاي سريالي كار يك باند خاص سرقت‌هاي مسلحانه است يا باندهاي مختلفي به صورت موازي اين اعمال تبهكارانه را مرتكب شده‌اند.

منبع خبر: تهران امروز
  ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱:۴۷:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد