روزهاي طلايي طلا

روزهاي طلايي طلا
محمد كشتي‌آراي، رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در اين خصوص به ايسنا گفت: در حالي كه هنوز ركود اقتصادي حاكم بر دنيا، بي‌ثباتي در بازارهاي مالي و انتشار آمارهاي مختلف اقتصادي را شاهد هستيم ولي اين امر جذابيت خريد طلا براي سرمايه‌گذاران را فراهم كرده و همچنان با پر طرفدار بودن موجب افزايش تقاضا شده است.
پس از صعود يكباره قيمت طلا به يك هزار و 286 دلار در هر اونس، بازار در طلا در ثبات طلايي خود اندكي ثبات يافته است. هر اونس طلا ديروز در بازارهاي جهاني با قيمت 1274 دلار معامله شد.
رشد مصرف طلا در كشورهاي اسلامي و همزماني جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي طلا و جواهر در بسياري از كشورهاي صاحب نام از يكسو و كاهش استخراج طلا در معادن آفريقاي جنوبي از سوي ديگر به افزايش تقاضا و روند رو به رشد قيمت طلا در بازارهاي جهاني دامن زد.
محمد كشتي‌آراي، رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در اين خصوص به ايسنا گفت: در حالي كه هنوز ركود اقتصادي حاكم بر دنيا، بي‌ثباتي در بازارهاي مالي و انتشار آمارهاي مختلف اقتصادي را شاهد هستيم ولي اين امر جذابيت خريد طلا براي سرمايه‌گذاران را فراهم كرده و همچنان با پر طرفدار بودن موجب افزايش تقاضا شده است. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر متذكر شد: در بازارهاي داخلي هم با توجه به نوسانات قيمت جهاني و قيمت ارز، افزايش قيمت انواع سكه و طلا مشاهده مي‌شود.وي افزود: قيمت پلاتين و نقره هم از اين افزايش قيمت بي‌نصيب نمانده به نحوي كه هر اونس پلاتين با 40دلار افزايش به هزار و625 دلار و هر اونس نقره از 19 دلار و 50 سنت به 21 دلار افزايش يافته است.ديروز در بازارهاي داخلي قيمت هر سكه بهار آزادي طرح قديم با 800 تومان افزايش به 333 هزار تومان رسد. قيمت سكه طرح جديد نيز با 500 تومان افزايش به 317 هزار و 500 تومان رسيد. نيم سكه بهار آزادي 500 تومان كاهش يافت اما ربع سكه 500 تومان افزايش داشت و به ترتيب در قيمت‌هاي 160‌هزار و 500 و 81 هزار و 500 تومان معامله شدند. در بازار ارز نيز قيمت دلار آمريكا با سه تومان افزايش به هزار و 57 تومان رسيد. قيمت يورو نيز با چهار تومان افزايش يك‌هزار و 374 تومان معامله شد.
 
منبع خبر: تهران‌امروز
  ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۰:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد