قیمت طلا همچنان بالا می‌رود

قیمت طلا همچنان بالا می‌رود
تضعیف قیمت دلار در برابر سایر ارزهای رایج دنیا به همراه اعلام نرخ بیکاری آمریکا، بی‌تردید دلایلی است که در هفته گذشته معامله‌گران بازار نیویورک را به سمت و سوی بازار طلا سوق داد، تا آنها بازار این فلز گرانبها را بر دیگر بازارهای موازی ترجیح دهند و سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به عنوان اهرمی سودآور برگزینند.
اسدالله حسن‌زاده :
تضعیف قیمت دلار در برابر سایر ارزهای رایج دنیا به همراه اعلام نرخ بیکاری آمریکا، بی‌تردید دلایلی است که در هفته گذشته معامله‌گران بازار نیویورک را به سمت و سوی بازار طلا سوق داد، تا آنها بازار این فلز گرانبها را بر دیگر بازارهای موازی ترجیح دهند و سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به عنوان اهرمی سودآور برگزینند. چنین رخدادی اگرچه موجب شد بهای طلا در بازارهای جهانی سیر صعودی به خود گیرد اما باید گفت تنوع معاملات نیز بستگی به چگونگی وضع بازار و ورود سرمایه‌گذاران به این عرصه دارد.
به هر حال نوسان قیمت جهانی طلا درکوتاه‌ترین زمان ممکن تاثیر خود را بر بهای این فلز گرانبها در سراسر دنیا خواهد گذاشت آنچنان که افزایش 32 دلاری هراونس طلا در هفته گذشته تاثیر بالایی بر افزایش بهای طلا و سکه در کشورمان به جای گذاشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نمی‌توان نوسان قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرد به «وطن‌امروز» گفت: به احتمال قوی بهای جهانی طلا با توجه به ورود سرمایه‌گذاران به این بخش افزایش و به رقم 1300 دلار در هر اونس برسد. احمد وفادار اضافه کرد: اگر چه نوسان قیمت طلا به تعیین بهای جهانی آن بستگی دارد اما در ایران برترین بازار برای سرمایه‌گذاران با توجه به کم ریسکی آن همان بازار سرمایه است.
اکنون که با ثبت رکورد جدید طلا در بازارهای جهانی هر اونس به 1284 دلار رسیده است، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیزضمن اشاره به افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی و داخلی از ثبت رکورد جدید برای طلا در این بازارها خبر داد و گفت: هر قطعه سکه طرح جدید ديروز به ارزش 322 هزار تومان و نیم سکه 161 هزار و 500تومان به فروش رسید.محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش جهانی بهای طلا، اظهار داشت: این افزایش موجب تقویت بهای طلا و سکه در داخل کشور شده است به نحوی که هر گرم طلای 18 عیار ديروز با ارزش 32 هزار و 850تومان به فروش رسیده است. وی افزود: ديروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با بهای 1284 دلار به فروش رسید که بیانگر رشد 9 دلاری در مقایسه با روز گذشته‌اش است.
منبع خبر: وطن‌امروز
  ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۵:۵۹:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد