گذر فلز زرد از مرز قيمتي 1290 دلار طلا بازهم ركورد شكست

گذر فلز زرد از مرز قيمتي 1290 دلار طلا بازهم ركورد شكست
طلا بار ديگر ركورد قيمتي خود را شكست و با گذر از مرز قيمت 1290 دلار در هر اونس، با افزايش 16 دلاري نسبت به روز قبل از آن،قيمت يك هزار و 295 دلار را نيز تجربه كرد.
نازنين نيك‌آيين: طلا بار ديگر ركورد قيمتي خود را شكست و با گذر از مرز قيمت 1290 دلار در هر اونس، با افزايش 16 دلاري نسبت به روز قبل از آن،قيمت يك هزار و 295 دلار را نيز تجربه كرد. محمد كشتي‌آراي رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر هرچند مي‌گويد كه بعد از چنين افزايش قيمت‌هايي، كمي قيمت طلا از جمله به علت آنكه برخي از سرمايه‌گذاران در شرايط افزايش قيمت،‌اقدام به فروش طلا مي‌كنند؛ پايين مي‌آيد، اما پيش‌بيني مي‌كند كه روندافزايشي قيمت سكه و طلا تا آغاز سال جديد ميلادي ادامه داشته باشد و به‌زودي قيمت طلا مرز يك هزار و 300 دلار در هر اونس را رد كند.
كشتي‌آراي در گفت‌و‌گو با تهران‌امروز تصريح كرد: قيمت طلا در سه شنبه هفته گذشته در هر اونس يك هزار و 250 دلار بود كه قيمت آن رو به افزايش گذاشت و در آخر وقت روز پنج‌شنبه هفته گذشته ركورد قبلي خود يعني يك هزار و 265 دلار را پشت‌سر گذاشت. قيمت طلا از روز شنبه همين هفته نيز حدود يك هزار و 277 دلار بود كه بازهم به روند افزايشي خود ادامه داد تا اينكه ديروز مرز قيمت يك‌هزار و 290 دلار را نيز پشت‌سر گذاشت.
به گفته او به‌طور معمول با نزديك‌شدن به فصل پاييز همان‌گونه كه نوسانات قيمتي در بازار نفت ديده مي‌شود، بازار طلا نيز با تغييرات قيمتي مواجه مي‌شود. وي برگزاري نمايشگاه‌هاي طلا و جواهر در كشورهاي مطرح‌ دنيا، افزايش تقاضا براي خريد طلا با توجه به برگزاري جشنواره‌هاي پاييزي را از جمله دلايل افزايش قيمت طلا عنوان كرد. كشتي‌آراي با اشاره به اينكه، سرمايه پول است و پول طلاست، انتشار برخي آمارهاي منفي از اقتصاد برخي كشورها را عاملي ديگر براي تمايل سرمايه‌گذاران به خريد طلا عنوان كرد.
به گفته او، نمي‌توان زمان دقيقي را براي توقف روند صعودي طلا پيش‌بيني كرد. وي همچنين در مورد نوسانات بازار داخلي نيز گفت: خوشبختانه افزايش قيمت طلا در بازار داخلي نيز به‌دور از التهاب بود و متعادل و مطابق با قيمت جهاني طلا پيش مي‌رود.
ديروز در بازارهاي داخلي، قيمت هر سكه بهار آزادي طرح قديم با 5 هزارتومان افزايش به 342 هزار تومان رسيد. سكه طرح جديد نيز با چهار هزار تومان افزايش، قيمت 326هزار تومان را تجربه كرد. قيمت نيم سكه بهار آزادي يك هزار تومان و قيمت ربع سكه نيز 500 تومان افزايش يافت و به ترتيب در قيمت‌هاي 163 هزار تومان و 82 هزار و 500 تومان معامله شدند. قيمت هر گرم طلاي 18 عيار نيز با 150 تومان افزايش به 32 هزار و 70 تومان رسيد.
قيمت يورو هم افزايش يافت
اما همزمان با افزايش قيمت طلا، قيمت يورو نيز افزايش يافت و به يك هزار و 397 تومان رسيد. قيمت يورو روز گذشته نسبت به روز قبل از آن
20 تومان افزايش قيمت داشت. قيمت پوند انگلستان نيز 12 تومان افزايش داشت و به يك هزار 667 تومان رسيد. گفتي است در بيشتر مواقع قيمت طلا همزمان با افزايش قيمت‌هاي ارزهاي اروپايي از جمله يورو، بالا مي‌رود. قيمت دلار نيز با يك تومان افزايش به يك هزار و 57 تومان رسيد. 
منبع خبر: تهران‌امروز
  ۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۳۶:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد