حراج سكه روزانه شد

حراج سكه روزانه شد
پس از افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني و احتمال افزايش كاذب قيمت سكه بانك مركزي بخشنامه‌اي صادر كرده است كه بانك كارگشايي حراج سكه را روزانه انجام دهد.
علي عادلي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس افزود: پس از افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني و احتمال افزايش كاذب قيمت سكه بانك مركزي بخشنامه‌اي صادر كرده است كه بانك كارگشايي حراج سكه را روزانه انجام دهد.
وي ادامه داد: قبل از اين كه بخشنامه بانك مركزي صادر شود حراج سكه تنها در روزهاي زوج صورت مي گرفت اما از امروز روزهاي فرد هم سكه حراج مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه از زماني كه قيمت طلا افزايش يافته آيا استقبال از خريد سكه نيز تقويت شده است، گفت: استقبال از خريد سكه در بانك كارگشايي در حد معمولي بوده است و ديروز هم وضعيت به صورت عادي به نظر رسيد.
عادلي تأكيد كرد: حراج روزانه سكه فعلاً تا اطلاع ثانوني ادامه خواهد داشت.
به گزارش فارس، نابساماني‌هاي چند روز اخير بازار طلا در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده امروز به جايي رسيده كه نه تنها نرخي براي خريد و فروش سكه در بازار وجود ندارد، بلكه صرافي‌ها و سكه فروش‌ها، سكه‌اي براي فروش ندارند و از سوي ديگر قيمت دلار را به شدت افزايش داده‌اند
به دنبال نابساماني‌هاي بازار طلا از ابتداي هفته جاري تا كنون بهاي انواع سكه كه تا روز گذشته به صورت كاذب با قيمت‌هاي افزايشي به فروش مي‌رسيد و در روز جاري با استناد به گفته‌هاي فعالان بازار و سكه‌فروشان سكه هيچ نرخي در بازار ندارد.
خبرنگار فارس با مراجعه به بازار دليل اين وضعيت را از سكه‌فروشان جويا شد؛ به اعتقاد اين افراد اعتراض طلافروشان براي قانون ماليات بر ارزش افزوده دليل اصلي وضعيت فعلي بازار طلا و سكه است.
به گزارش فارس، امروز در صرافي‌ها و سكه فروشي‌ها، سكه‌اي براي خريد و فروش يافت نمي‌شود،از طرفي يكي ديگر از نابساماني‌هايي كه در روزهاي اخير در بازار مشاهده مي‌شود، افزايش نجومي بهاي دلار آمريكا است.
به گزارش فارس،‌ امروز دلار آمريكا با بهاي يك هزار و 115 تومان در صرافي‌‌ها فروخته شد؛ همچنين با وجود اينكه صرافي‌ها مي‌گويند سكه‌اي براي فروش ندارند ولي اگر مشتري تعداد بالا بخواهد سكه طرح جديد را با بهاي 338 هزار تومان،‌ طرح قديم را با بهاي 360 هزار تومان، نيم سكه 168 هزار تومان و ربع سكه 85 هزار تومان مي فروشند.
گزارش‌هاي رسمي بيانگر اين است كه هر اونس طلا با بهاي 1289.95 دلار كه نسبت به 24 ساعت گذشته 0.57 درصد ارزان شده است طي روز جاري به فروش رسيد.
امروز هر اونس طلا با كاهش 7.45 درصدي نسبت به 24 ساعت گذشته با بهاي 1289.45 دلار خريداري شده است. 
منبع خبر: پيمانه
  ۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۰:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد