عرضه طلا و ارز مورد نیاز مردم از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز

عرضه طلا و ارز مورد نیاز مردم از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ارز مورد نیاز متقاضیان و انواع سکه بهار آزادی به هر میزان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد .
به گزارش شبکه ایران بانک مرکزی با اشاره به وظیفه این بانک درنظارت بر حسن اجرای قوانین و سیاست‌های پولی و بانکی و مدیریت نرخ ارز و طلا افزود: به منظور جلوگیری از افزایش نامتعارف نرخ ارز و حفظ حقوق متقاضیان واقعی ، ارز مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی به هر میزان از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
بانک مرکزی تصریح کرد: انواع سکه مورد نیاز متقاضیان و شمش طلا را با توجه به قیمت جهانی آن به هرمیزان و به صورت روزانه تامین می‌کند.
بانک مرکزی همچنین اعلام کرد همچون گذشته نرخ ارز به صورت روزانه تعیین می‌شود .
بانک مرکزی تصریح کرد: به صورت محسوس و نامحسوس برحسن اجرای این عملیات نظارت خواهد کرد و باهرگونه اخلال در بازار ارز و طلا برخورد قانونی می‌کند.
ادامه رکوردشکنی در بازار سکه سبب شد تا بازار فعالان این صنف طی این روزها همچنان "سکه" کرده است هرچند که طی دو روز اخیر روند افزایشی این فلز گرانبها سبب شد تا برخی صرافان برای کسب سود بیشتر اقدام به توقف فروش سکه کنند،اما بانک کارگشایی امروز با صدور بخشنامه‌ بانک مرکزی، قرار است حراج سکه خود را به طور روزانه ادامه دهد تا از این روند افزایشی قیمت‌ها جلوگیری کند.
براساس این گزارش، درپی اقدام غیرقانونی برخی صرافان درتوقف فروش سکه و افزایش کاذب قیمت طی روزهای اخیر، رئیس بانک کارگشایی از صدور بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر حراج روزانه سکه در بانک کارگشایی از امروز خبر داد.
منبع خبر: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران
  ۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد