مجوز صرافی‌های متخلف باطل می‌شود

مجوز صرافی‌های متخلف باطل می‌شود
مدیر عامل بانک ملی از عرضه طلا و ارز توسط این بانک و نبود قید محدودیت برای خریداران ارز خبر داد و گفت: بانک مرکزی با صرافانی که تخلفی در این زمینه انجام می‌دهند برخورد قانونی خواهد کرد.
مدیر عامل بانک ملی از عرضه طلا و ارز توسط این بانک و نبود قید محدودیت برای خریداران ارز خبر داد و گفت: بانک مرکزی با صرافانی که تخلفی در این زمینه انجام می‌دهند برخورد قانونی خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)"محمود رضا خاوری" همزمان با افتتاح ساختمان جدید شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی در جمع خبرنگاران، با اشاره به نوسانات ارز و طلا طی هفته گذشته، اظهارداشت: طبعاً‌ قیمت‌های ارز روی قیمت طلا سایه انداخته بود که باهمکاری بانک مرکزی و نظام بانکی قیمت ارز تا حدودی به تعادل رسید.
وی ضمن اشاره به جلسه مشترک بین مسئولان بانک مرکزی، بانک ملی و نمایندگان صرافی‌های شهر در ساختمان بانک مرکزی در آخرین روز هفته گذشته، افزود: دلار در روز پنج‌شنبه 1090 تومان بود که به دلیل مازاد منابع طی روز جاری به بهای 1085 تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز به 1082 الی 1083 تومان برسد.
مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه باتوجه به میزان تقاضا قیمت دلار کاهش می‌یابد، تصریح کرد: روز پنج‌شنبه 6 میلیون دلار برای فروش عرضه کردیم که از این رقم 2 میلیون و 800 هزار دلار به فروش رسید و 3 میلیون و 200 هزار دلار دیگر باقی ماند.
وی به عرضه یورو اشاره و اضافه کرد: در تاریخ مورد گزارش، یک میلیون یورو عرضه کردیم که از این رقم 550 هزار یورو به فروش رسید و مابقی اضافه آمد. در عین حال تاکید می‌کنم که بانک مرکزی و نظام بانکی برای پاسخگویی به تقاضا تا هر میزان که لازم باشد ارز وارد بازار خواهند کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: طی روز جاری تقاضای موجود برای ارز کمتر از تقاضای روز پنج‌شنبه است؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری دلار به کمتر از 1060 تومان برسد.
خاوری با تاکید براینکه درآمدهای ارزی دولت، منبع فروش ارز است و توسط بانک مرکزی عرضه می‌شود، افزود: با توجه به ذخایر عظیم نفتی و ارز که در اختیار داریم می‌توانیم روزانه شش تا هفت میلیون بشکه نفت به فروش برسانیم اما با توجه به تدابیر اتخاذ شده روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم.
وی در ادامه اظهارات خود ‌تحریم‌ها را در بوجود آمدن وقفه در عرضه ارز بی‌تاثیر ندانست و ‌گفت: این وقفه هم اکنون برطرف شده و البته عده‌ای نیز در داخل کشور شروع به فعالیت‌هایی کرده بودند که با مدیریت نرخ‌ها این مشکلات رفع می‌شود.
مدیر عامل بانک ملی در مورد اعلام نشدن قیمت در برخی از صرافی‌ها با وجود عرضه ارز در بازار، اظهار کرد: برخی از سفته‌بازان هنوز باورشان نمی‌شود که مشکل عرضه ارز از بین رفته است.
وی ادامه داد:‌ بانک ملی درهفته گذشته قیمت‌ها را به میزان کافی پایین نگه داشته به نحوی که دلار روز چهارشنبه با قیمت یک‌هزار و 62 تومان به بازار عرضه شد و زمانی که اطلاع رسانی مناسب به بازار انجام شد وارد عرضه شدیم.
صرافان متخلف هوشیار باشند؛ بانک مرکزی وارد عمل شده است
مدیرعامل بانک ملی با اشاره به برخی تخلفات از سوی صرافی‌های مبنی بر فروش ارز و سکه با قیمت بالاتر نسبت به نرخ های رسمی بانک مرکزی، بیان کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسه پنج‌شنبه اگر صرافی مجازی به وظایف خود مطابق تعهدات عمل نکند با گزارش بازرسان محسوس و غیرمحسوس مجوزشان لغو می‌شود.
وی درخصوص عرضه سکه در بازار، گفت: بانک کارگشایی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر مبادرت به فروش و حراج انواع سکه می‌کند ضمن آنکه شعب منتخب بانک ملی به مدت دو هفته بدون هیچ محدودیتی طلا را عرضه می‌کند.
خاوری ادامه داد: از آنجا که نرخ سکه با دلار سنجیده می‌شود افرادی که برای خرید عجله کنند پشیمان می‌شوند زیرا صرف نظر از نوسانات قیمت‌های جهانی؛ ‌کاهش قیمت ارز بطور مستقیم روی قیمت طلا اثر می‌گذارد. دنیا طالب معامله با ایران است
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور علائم مناسبی را نشان می‌دهد،‌ افزود:‌ با وجود تحریم‌ها، دنیا طالب معامله با ایران است و خودشان نیز راه معامله با ایران را پیدا می‌کنند.
به گفته مدیرعامل بانک ملی، آنقدر ارز در کشور موجود است که می‌توان با روش‌های مختلف آن را پرداخت کرد.
وی مبنای تحریم‌ها را سیاسی دانست و اظهار داشت: از آنجا که مردم جهان دارای منافع در معامله با ایران هستند و نمی‌خواهند منافع خود را از دست بدهند خوشان راه معامله را پیدا می‌کنند.
مدیرعامل بانک ملی در خصوص فعالیت بانک‌های دیگر برای عرضه سکه در بازار،‌ گفت: ‌بانک کارگشایی کارگزار عرضه سکه است و توسط این بانک عرضه می‌شود ضمن آنکه‌ بانک سپه نیز در این خصوص اقداماتی را انجام می‌دهد.
منبع خبر: اکو نیوز، مدیر عامل بانک ملی
  ۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۵:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد