روند کاهشی نرخ طلا و ارز در بازار تهران

 روند کاهشی نرخ طلا و ارز در بازار تهران
صرافی های تهران از روند کاهش نرخ ارز و سکه طلا در بازار خبر می دهند.
به گزارش شبکه ایران تعدادی از صرافی‌های چهار راه استانبول و خیابان فرودسی تهران در گفت وگو با واحد مرکزی خبر خبر دادند که از دیروز اقدامات بانک مرکزی که به صورت جدی وارد بازار شده، اثر خود را گذاشته است و روند قیمت‌ها سیر کاهشی دارد.
این صرافان اگرچه می‌گویند هنوز به قیمت قطعی و رسمی نرسیده‌اند و بازار غیر شفاف است، اما پیش‌بینی می‌کنند با اقدام بانک مرکزی و حذف تقاضاهای کاذب ،قیمت‌ها متعادل شود و آثار آن را می‌توان تا عصر امروز با وضوح بیشتری مشاهده کرد.
در این حال برخی صرافان از خرید ارز و طلا به علت آنچه که نداشتن ارز یا قیمت عنوان می‌شود، خودداری می‌کنند و برخی دیگر نیز در اقدامی نامتعارف قیمت خرید را با تفاوت بالا از قیمت فروش اعلام می‌کنند. این افراد از بیم کاهش قیمت، این کار را می‌کنند تا با کاهش قیمت‌ها متضرر نشوند.
در حالی که تفاوت قیمت خرید و فروش سکه بهار آزادی در روند عادی 3 تا 6 هزار تومان است شماری از این افراد سکه تمام بهار ازادی ضرب سال 86 را به قیمت 350 هزار تومان می فروشند و به قیمت 335 هزار تومان خریداری می‌کنند.
این سردرگمی صرافان در خصوص نرخ ارز نیز وجود دارد و بسیاری از آنان حتی از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند.
برخی از صرافان نیز تلاش می‌کنند با قیمت روزهای گذشته ارز خود را بفروشند اما خریداری یافت نمی‌شود.
این افراد همچنین با تفاوت غیرمتعارف، دلار آمریکا را به قیمت 1120 تومان عرضه می‌کنند اما بیشتر از 1080 تومان خریداری نمی‌کنند.
یورو را نیز برخی صرافان 1520 تومان عرضه اما از خرید ان خودداری می‌کنند یا به قیمت حدود 1450 تومان می‌خرند.
برایند قیمت‌ها و دیدگاه‌های صرافان در بازار ارز و سکه طلا نشان می‌دهد هنوز بازار از شوک چند روز اخیر رها نشده است اما پیش‌بینی آنها این است که با اقدامات انجام شده، به زودی بازار به تعادل خواهد رسید و نرخ‌ها و خرید و فروش‌ها نیز به روال عادی باز خواهد گشت.
منبع خبر: موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران
  ۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۱:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد