نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با صنف طلا فروشان فردا برگزار می شود

نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با صنف طلا فروشان فردا برگزار می شود
فردا دوشنبه نشست رسمی کمیسیون اقتصادی با طلا فروشان و نمایندگان این صنف برگزار می شود تا مشکلات آنها بررسی شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه"امکان اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد" گفت: فردا دوشنبه نشست رسمی کمیسیون اقتصادی با طلا فروشان و نمایندگان این صنف برگزار می شود تا مشکلات آنها بررسی شود.
مجید نصیرپور در گفتگو با مهر با بیان اینکه قبلا اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نشستی غیر رسمی را با نمایندگان صنف طلا فروشان داشته اند، گفت: در نشست قبلی کمیسیون با اعضای این صنف، طلافروشان در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید داشتند که این صنف قانونمند است و به اجرای قانون اهتمام دارد و علاوه بر این طلا فروشان خوش حساب ترین مودیان مالیاتی هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: البته طلا فروشان اعتراضی نسبت به نحوه محاسبه مالیات و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای طلافروشان دارند و معتقدند طلا کالای جهانی است و قیمت آن در بازار جهانی تعیین می شود. براین اساس هرگونه افزایش نرخ آن در روابط اقتصادی کشور تاثیر منفی می گذارد و علاوه بر این، ارزش افزوده باید به کاری که روی طلا می شود باشد نه روی اصل کالا، چرا که مالیات اصل آن قبلا پرداخت شده است.
نصیرپور تاکید کرد: با این وجود، ما فکر می کنیم امکان اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز وجود دارد و دولت می تواند ارزیابی مجددی در خصوص این قانون داشته باشد.
منبع خبر: خبرگزاري مهر
  ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱۰:۳۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد