مافيا در بين همين معتمديني هستند كه به آن اشاره كرده‌ايد

مافيا در بين همين معتمديني هستند كه به آن اشاره كرده‌ايد
احمد وفادار رئيس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران در جوابیه ای به روزنامه کیهان و در پاسخ به یادداشتی با عنوان«چه اتفاقي مي افتد؟! هيچ!» و نيز يادداشت «ايست! از بازرسي خبري نيست»
احمد وفادار رئيس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران در جوابیه ای به روزنامه کیهان و در پاسخ به یادداشتی با عنوان«چه اتفاقي مي افتد؟! هيچ!» و نيز يادداشت «ايست! از بازرسي خبري نيست» نوشت: در مورد مطلبي كه در مورد قاچاق طلا و وجود مافيا در اين صنف مرقوم نموده ايد ذكر اين مطلب ضروريست که چند تن از اين مافيا در بين همين معتمديني هستند كه در روزنامه به آن اشاره نموده ايد و نام معتمد را يدك مي كشند.
به گزارش رجانیوز، رئيس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره، سكه و صراف تهران در جوابيه خود آورده است: همزمان با امتنان از تلاش هاي متعهدانه و مسئولانه آن روزنامه محترم در راستاي اطلاع رساني و شفافيت بخشيدن به كسب و كار و صنعت و صنف طلا و جواهر و عطف به مطالب مندرج در روزنامه، علي الخصوص طي چند روز گذشته مراتب ذيل باستحضار مي رسد و مقتضي است دستور فرمائيد نسبت به درج آن اقدام لازم مبذول نمايند.
1- در خصوص مطلب مندرج در روزنامه در مورخ 27/4/89 در قسمت يادداشت روز به عرض مي رسد صنف طلا و جواهر همواره، چه قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و چه بعد از آن و در سالهاي دفاع مقدس و ساير عرصه ها همواره حضور فعال داشته و پشتيبان و حامي آرمانهاي بلند امام راحل(ره) و مطيع اوامر مقام عظماي ولايت و يار و مددكار دولت علي الخصوص دولت نهم و دهم بوده و هست و شاهد اين امر شهدا و جانبازاني است كه اين صنف تقديم انقلاب نموده است. اكثر قريب به اتفاق اعضاي اين صنف كساني هستند كه به دليل تعلقات ديني و مذهبي كمك به مستمندان و امور خيريه را سرلوحه كارهاي خود قرار داده و در مناسبت هاي ديني اعم از مراسم سوگواري و عزاداري و جشن هاي مذهبي حضور فعال داشته و دارند و آن دسته اي كه شما نام برده ايد، تابستان ها در جزاير هاوايي لم مي دهند و زمستان ها در پيست هاي اسكي قيقاج مي روند، همان مافيايي هستند كه در نوشته هاي اخير جنابعالي به كرّات به آن اشاره شده است.
2- در چند روز گذشته و در زمان تعطيلي بازار تهران و طلافروشي هاي بعضي مناطق تهران، هيئت مديره اتحاديه طلا و جواهر تهران و اتحاديه كشوري طلا و جواهر در حال پيگيري نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و رايزني با مسئولين محترم وزارت امور اقتصاد و دارايي و سازمان امور مالياتي بودند كه در اين راستا توافقات مفيد و مثمر ثمري نيز حاصل گرديد و حتي طي جلساتي كه مسئولين ذي ربط با هيئت مديره اتحاديه هاي طلا و جواهر سراسر كشور داشتند راهكارها و روشهاي اجراي اين قانون مورد بحث و بررسي قرار گرفت،ليكن متأسفانه دست هاي پشت پرده باعث تعطيلي برخي مغازه هاي بازار تهران گرديد كه در اين راستا اين اتحاديه اقدام به انتشار 4 اطلاعيه (شماره هاي 15 تا 18) طبق تصاوير پيوست نمود و در روز شنبه مورخ 10/7/89 كليه اعضاء هيئت مديره اتحاديه به اتفاق رياست مجمع امور صنفي صنوف توليدي و خدمات فني تهران در بازار تهران حضور يافته و رياست اتحاديه با ايراد سخنراني از اعضاي صنف درخواست نمود تا حصول نتيجه مطلوب و بمنظور جلوگيري از هرگونه برداشت هاي سوء از اين مسئله، اعضاء صنف نسبت به بازگشايي واحدهاي خود اقدام نمايند كه متأسفانه عليرغم تلاشهاي صورت گرفته در آن روز اين امر محقق نگرديد. در ادامه تلاشهاي اتحاديه در روز يكشنبه مورخ 11/7/89 برخي از فعالان و معتمدين صنف علي الخصوص كسبه خيابان كريم خان زند با حضور در اتحاديه و تنظيم صورتجلسه اي (كپي پيوست) آمادگي خود را جهت بازگشايي واحدها در تاريخ 13/7/89 اعلام نمودند. همچنين در روز سه شنبه هيئت مديره اتحاديه با حضور در پاساژ طلا و جواهر سبزه ميدان طي سخناني كسبه اين پاساژ را به بازگشايي واحدهاي خود تشويق نمودند و در همين راستا هيئت مديره اتحاديه با همكاري نيروي محترم انتظامي اقدام به بازگشايي واحدهاي مستقر در بازار بزرگ تهران (بازار جواهرفروشان) نمودند. مع الوصف پاساژهاي محل استقرار واحدهاي بنكداري مصنوعات طلا و جواهر (فروردين، ارديبهشت، حكيم هاشمي و مكاره) در آن روز همچنان تعطيل بودند كه با دعوت از معتمدين و امناي اين پاساژها به اتحاديه مقررگرديد اين پاساژها نيز از روز چهارشنبه فعاليت خود را از سر بگيرند. لازم به ذكر است طي اين مدت هيئت مديره اتحاديه تهران و اتحاديه كشوري جلساتي با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و ساير ارگانهاي ذيربط در مورد بهتر اجرا شدن اين طرح و رفع بعضي ابهامات داشته اند.
3- در مورد مطلبي كه جنابعالي در مورد قاچاق طلا و وجود مافيا در اين صنف مرقوم نموده ايد ذكر اين مطلب ضروريست كه اتحاديه و هيئت مديره آن همواره و در همه حال پشتيبان و حامي كارگران زحمتكش صنف و توليدات داخلي بوده و هستند و همين جا آمادگي خود را جهت همكاري در جهت مقابله و برخورد با اين مافيا اعلام مي دارد.
جناب آقاي شريعتمداري جهت اطلاع جنابعالي به عرض مي رسد چند تن از اين مافيا در بين همين معتمديني هستند كه در روزنامه به آن اشاره نموده ايد و نام معتمد را يدك مي كشند تا گزندي نبينند. اين اتحاديه و هيئت مديره آن همانطور كه در اولين روزهاي انتخاب برادر متعهد، بسيجي و انقلابي جناب آقاي دكتر احمدي نژاد به سمت رياست جمهوري با چاپ آگهي تبريك در صفحه اول روزنامه كيهان، همراهي و همگامي خود را با دولت محترم اعلام نمودند (در آن زمان نيز همين مافيا مسئولين اتحاديه را به خاطر چاپ اين آگهي به سخره گرفتند) در اينجا نيز يكبار ديگر با آرمانهاي مقدس انقلاب، رهبر معظم انقلاب و دولت عدالت محور و مردمي در جهت مقابله با هرگونه فساد و تبعيض تجديد بيعت مي نمايند.
4- در مورد توزيع برگه هاي غيرمرتبط با مسئله ماليات در بين مغازه داران كه در روزنامه مورخ 15/7/89 به آن اشاره شده است، باطلاع مي رسد سازمان امور مالياتي دفترچه هايي را با عنوان راهنماي تكميل و تسليم اظهارنامه جهت توزيع در بين اعضاء در اختيار اتحاديه قرار داده است كه اين دفترچه راهنما توسط اتحاديه در بين كليه اعضاء و در تمام مناطق تهران در حال توزيع مي باشد و چيزي غير از اين دفترچه ها توسط اتحاديه توزيع نگرديده است.
5- با هماهنگي هاي صورت گرفته، مقرر گرديده كلاسهاي آموزشي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از هفته آينده با حضور كارشناسان و مسئولين سازمان امور مالياتي جهت آشنايي و آموزش اعضاي اين صنف در محل اتحاديه برگزار گردد تا آن دسته از اعضاي صنف كه تصور مي كنند در صنف ما چند 3 درصد بايد پرداخت شود توجيه شوند و مطلع شوند در اين صنف نيز 3درصد ماليات بر ارزش افزوده مانند ساير كالاها فقط از مصرف كننده اخذ مي گردد.
در پايان لازم به ذكر است در اين مدت واحدهاي صنفي كليه اعضا هيئت مديره اتحاديه عليرغم وجود برخي مشكلات امنيتي باز و فعال بوده است.
مجدداً از زحمات و همدلي جنابعالي با صنف طلا و جواهر تشكر و قدرداني مي گردد و هيئت مديره اين اتحاديه كما في السابق پشتيبان، فدايي و مطيع اوامر مقام عظماي ولايت و آماده هرگونه همكاري با رياست محترم جمهوري و دولت محترم مي باشد.
منبع خبر: روزنامه کیهان
  ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۵:۴۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد