ابزار تاسف رييس كل بانك مركزي از سكوت موسسات اقتصادي در برابر تحريم ايران

  	 ابزار تاسف رييس كل بانك مركزي از سكوت موسسات اقتصادي در برابر تحريم ايران
تهران- رييس كل بانك مركزي ايران از سكوت موسسات اقتصادي مانند صندوق بين المللي پول و بانك جهاني در مقابل تحريم يك جانبه برخي كشورها كه به دلايل واهي و بي اساس ملت ايران را مورد تحريم قرار داده اند ابراز تاسف و تعجب كرد.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران،' محمود بهمني' در مصاحبه اي در حاشيه اجلاس صندوق بين المللي پول در پاسخ به خبرنگاران در خصوص تحريم ايران اظهار داشت: كشور ما از تحريم ها استقبال نمي كند، اما از آنجايي كه به دلايل سياسي و به ناحق مورد تحريم و تحديد قرار گرفته ، توانسته است شرايط مناسبي را براي گسترش فعاليتهاي اقتصادي و بانكي فراهم كند.
بهمني در پاسخ سوال ديگر در خصوص وضعيت صندوق بين المللي پول اظهار داشت: مدير عامل اين صندوق بايد تمهيداتي را فراهم كند كه كشورهاي در حال توسعه بتوانند در صندوق از طريق حق راي به حقوق خود برسند. يكي از اين تمهيدات افرايش سهام اين كشورها و حق راي مساوي در صندوق است. كشور ايران مصرانه به نمايندگي از كشورهاي عضو تقويت جايگاه كشورهاي حوزه نمايندگي و همچنين بهبود شرايط كشورهاي در حال توسعه با درآمد پايين را خواستار است و اين هدف را همواره پيگيري مي كند.
وي اظهار داشت: ثبات مالي منطقه بسيار حايز اهميت است و با توجه به نقش كليدي كشور ما در برقراري ثبات منطقه و بازار نفت علاقه منديم به رفع مشكلات كمك كنيم. اميد مي رود قبل از آنكه بلند پروازي هاي غير منطقي برخي كشورها زمينه تشديد بحران اقتصادي را فراهم كند تدابير خردمندانه در جهت منافع جامعه جهاني اتخاذ شود.
بهمني همچنين در خصوص مسايل بحران جهاني گفت: هنوز خيلي زود است كه بگوييم بحران را پشت سر گذاشته ايم. درست است كه رشد اقتصادي اندكي افزايش يافته ، اما اين رشد اندك بسيار شكننده است ، زيرا در مقابل آن رشد بيكاري افزايش يافته است و رشد ناپايدار و بدون اشتغالزايي معني ندارد و نمي تواند كار ساز باشد. ما بايد به دنبال ايجاد اشتغال و توازن در اقتصاد جهاني باشيم و فقرا را از فقر نجات دهيم.
به گفته وي،‌بانك جهاني بايد از عاملان بحران كه كشورهاي پيشرفته هستند منابع لازم را جهت سرمايه گذاري و اشتغال در كشورهاي در حال توسعه و با درآمد كم اخذ نمايد. بانك جهاني ،صندوق بين المللي پول و مجامع بين المللي بايد به فكر فقر زدايي در دنيا و كاهش قيمت غذا در كشورهاي فقير باشند و به اين منظور بايد بازنگري كلي در سازمانهاي فوق به عمل آيد. 
منبع خبر: ایرنا
  ۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۲۰:۳۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد