شمش‌های طلای 50 گرمی برای اولین بار در بورس

شمش‌های طلای 50 گرمی برای اولین بار در بورس
سردار خالدی : روز گذشته 20 قطعه شمش طلای 50 گرمی با قیمت هر گرم 46 هزار و 455 تومان در یک سبد معاملاتی برای اولین بار در بورس کالا فروخته شد که به عقیده کارشناسان مي‌تواند در افزایش حجم مبادلات شمش طلای بازار بسیار تاثیرگذار باشد.
دیروز روز آغازین عرضه شمش‌های 50 گرمی در تالار بورس کالا از سوی گروه صنعتی و معدنی زرمهر بود؛ به طوری‌که 20 قطعه شمش طلای 50 گرمی با عیار 995 به ارزش کل 46 میلیون و 455 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
این برای اولین بار است که شمش‌های طلای 50 گرمی از سوی بورس کالا در بازار عرضه شده بود؛ هر چند خبر این عرضه از هفته‌های پیش اعلام شده اما زمان دقیق آن مشخص نشده بود تا در نهایت روز گذشته تقاضای بالایی برای این نوع کالای گرانبها و زینتی به وجود بیاید. به باور تحلیلگران بازار، قیمت 46 هزار و 455 تومانی هر گرم شمش طلای 50 گرمی با این درجه خلوصیت در حالی ثبت شده است که با توجه به افزایش نرخ اونس در بازارهای جهانی طبیعی به نظر مي‌آید. در اين رابطه بیات، یکی از کارشناسان بورس کالا در گفت‌وگویی با خبرنگار دنیای اقتصاد با اظهار اینکه برای اولین بار شمش طلای 50 گرمی در بورس عرضه مي‌شود، اظهار داشت: تقاضای بالای سفارش خرید برای این نوع کالا سبب شد بازار شمش رونق خاصی در این روز داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه عرضه انجام شده در یک سبد معاملاتی 20 قطعه‌ای شمش طلای 50 گرمی صورت گرفته است، تصریح کرد: هر کدام از شمش‌های عرضه شده با سایزهای مختلف، هزینه‌های متفاوتی را دربر مي‌گیرد که فروشنده با توجه به توجیه اقتصادی هزینه‌ها و برآورد فروش و میزان تقاضا، خواهد توانست در عرضه و تقاضای جلسات بعد معاملاتی خود رویه را تغییر دهد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۰:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد