آيا طلا از ليست ماليات بر ارزش افزوده خارج مي‌شود؟

آيا طلا از ليست ماليات بر ارزش افزوده خارج مي‌شود؟
آيا طلا از ليست ماليات بر ارزش افزوده خارج مي‌شود؟ تشكيل كميته‌اي ويژه در مجلس براي بررسي اعتراضات طلافروشان
كميته ويژه‌اي متشكل از مركز پژوهش‌هاي مجلس، نمايندگان سازمان امور مالياتي، نمايندگان صنف طلافروشان و پنج نماينده مجلس به منظور بررسي موضوع ماليات بر ارزش افزوده در صنف طلا و اعتراض طلافروشان تشكيل شده است.
به گزارش خبرنگار اصناف ايسنا با وجود آن كه در هفته گذشته طوماري از سوي طلافروشان در جهت اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده به امضا رسيد اما گويا دامنه اعتراضات به مجلس كشيده شده و كميسيون اقتصادي مجلس هم در زمينه بررسي اين موضوع وارد عمل شده است.
يك مقام مسئول در حوزه اصناف با تاييد اين خبر به ايسنا گفت: اين كميته موظف است تا ظرف سه هفته ديدگاه‌هاي دو طرف را به صورت كارشناسي جمع آوري، بررسي و نتيجه كار را در قالب گزارشي به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه كند.
وي كه خواست نامي از او برده نشود، خاطرنشان كرد: بديهي است در صورتي كه گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس مورد تاييد واقع و نمايندگان از نتيجه گزارش مذكور اقناع شوند، به عنوان اصلاحيه بند 2 قانون ماليات بر ارزش افزوده ارائه خواهد شد.
ظاهرا رايزني‌ها بر سر موضوع قرار گرفتن رسته طلافروشان در زمره قانون ماليات بر ارزش افزوده تا به آنجا پيش رفته كه نمايندگان مجلس و مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز در اين خصوص اعلام موضع كرده‌اند.
به گفته اين منبع آگاه نظر مركز پژوهش‌هاي مجلس و تعدادي از نمايندگان اين است كه حرف طلافروشان صحيح است و نبايد صنف طلا فروشان در اين قانون وارد شوند زيرا ماده دو قانون ماليات بر ارزش افزوده پيچيدگي‌هاي زيادي دارد ولي نمايندگان سازمان امور مالياتي نپذيرفته‌ و اعلام كرده‌اند كه كالاي طلا هم مانند هر كالاي ديگري است و بايد مشمول ماليات شود؛ در حالي كه به نظر مي‌رسد طلا جزو كالاهاي فناناپذير بوده و در هر زمان عيار خود را حفظ مي‌كند و هيچ كالايي نيست كه بتوان به اين شكل آن را تبديل به احسن كرد حتي خودرو كه در نهايت پس از 15 سال استفاده بايد كنار گذاشته شود.
به گزارش ايسنا پيشنهادهاي مختلفي در اين زمينه وجود دارد كه بر اساس يكي از اين پيشنهادها، قبل از آنكه رسته طلافروشان جزو 12 رسته مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده قرار گيرند، ابتدا قانون در صنف خرده فروشان طلا اجرا شود و سپس به صورت اندك اندك در حلقه‌هاي زيرمجموعه صنف طلا فروشان اعم از بنكداران طلا، كارخانه‌داران و مواردي از اين دست به اجرا درآيد.
حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا مجلس با اصلاح قانون به نفع طلافروشان راي مي‌دهد يا اين صنف نيز مانند بقيه اصناف بايد در زمينه پرداخت ماليات بر ارزش افزوده عمل كند؟ 
منبع خبر: خبرگزاري ايسنا
  ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱:۳۱:۱۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد