معاون وزیر اقتصاد از تعیین مهلت یک‌ماهه برای توافق با طلافروشان خبر داد

 معاون وزیر اقتصاد از تعیین مهلت یک‌ماهه برای توافق با طلافروشان خبر داد
معاون وزیر اقتصاد، تعیین مهلت یک‌ماهه برای حل اختلاف سازمان امور مالیاتی با صنف طلافروشان را تایید کرد.
معاون وزیر اقتصاد، تعیین مهلت یک‌ماهه برای حل اختلاف سازمان امور مالیاتی با صنف طلافروشان را تایید کرد.
علی عسگری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی که با روزنامه خراسان گفت‌و گو می‌کرد، ضمن تایید تعیین مهلت یک ماهه در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت با طلافروشان، تاکید کرد: البته مهلت یک ماهه به معنی توقف قانون نبوده است. دوستان نکاتی را مطرح کردند و ما در آن جلسه در کمیسیون اقتصادی دولت گفتیم در مسیر اجرای قانون اگر نکته یا بحثی دارید بگویید و ما می‌شنویم.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به یکی از موارد اعتراض صنف طلا به قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: آن‌ها می‌گفتند که ما رسته‌ها و فعالیت‌هایی داریم که به فعالیت‌های ما وصل هستند شما با آن‌ها چه می‌کنید؟ ما گفتیم که بخش خرده فروشان شما را مثل خرده‌فروشان سایر فعالیت‌ها که مشمول قانون هستند، برای مراحل بعد گذاشته‌ایم.
وی افزود: واردکنندگان طلا از قبل نیز مشمول مالیات بودند به ویژه اگر بالای ۳۰۰ میلیون تومان فعالیت اقتصادی داشته باشند. تولیدکنندگان طلا نیز در مراحل قبلی مشمول بودند و الان مالیات می‌دهند به ویژه اگر بالای ۳۰۰ میلیون تومان فعالیت اقتصادی داشتند که البته در مراحل بعد ما این سقف را بر داشتیم. عمده فروشان نیز در مرحله قبل مشمول اجرای قانون شدند.
عسگری با اشاره به اعلام اخذ مالیات از خرده‌فروشان طلا و واکنش آنها به این موضوع، گفت: ما هر بار می‌گوییم که چه کسی مشمول اجرای قانون است و به بقیه کار نداریم. در مراحل قبل گفتیم واردکنندگان و تولیدکنندگان و عمده فروشان مشمول اجرای قانون هستند، الان گفتیم که فروشندگان طلا که عرضه کننده به مردم هستند، مشمول اجرای قانون هستند و به بقیه گروه‌ها وارد نشده ایم. اگر در هر مرحله ای با دوستان هماهنگ کنیم بقیه گروه‌ها و اعضا را نیز مشمول می‌کنیم. ولی بعضی‌ها جزو خرده فروشان هستند که در مرحله بعد آن‌ها را مشمول قانون می‌کنیم.
وی همچنین در تعریف شیوه اخذ مالیات ۳ درصدی، خاطرنشان کرد: ما از کسانی که مشمول هستند مالیات نمی‌گیریم بلکه می‌گوییم به نمایندگی از طرف دولت ۳درصد مالیات بر ارزش افزوده را از مصرف کننده بگیرید. در هر چرخه از مراحلی که در فعالیت‌های اقتصادی‌تان مشمول می‌شوید، ۳درصد بگیرید یعنی اگر مرحله بینابین و واسطی در فعالیت‌های اقتصادی شان باشد ۳درصد می‌گیرند و به مرحله بعد طبق مکانیزمی که قانون پیش‌بینی کرده است، منتقل می‌کنند.
رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در تشریح نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای طلایی که به مردم فروخته می‌شود، گفت: باید باید ۳درصد از قیمتی که به مردم می‌فروشند را نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه کنند. این ۳ درصد هم، از قیمت طلا به‌علاوه اجرت ساخت به‌علاوه سود محاسبه می‌شود.
منبع خبر: خبرگزاری آفتاب
  ۲۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۱:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد