پرواز مجدد طلا پس از اعلام تزريق آمريكايي

پرواز مجدد طلا پس از اعلام تزريق آمريكايي
صعود طلا امروز به تهران مي‌رسد
به دنبال انتشار تصميم جديد فدرال رزرو (بانك مركزي آمريكا) براي تزريق 600 ميليارد دلار جديد به اقتصاد اين كشور تحت عنوان طرحي موسوم به كيو-اي-2، بازارهاي جهاني رو به صعود گذاشتند؛ به طوري كه قيمت نفت ركورد سال‌جاري را شكست و قيمت طلا نيز بالاترين ركورد تاريخي خود را در سطح 1394 دلار براي هر اونس لمس كرد. پيش‌بيني مي‌شود كه صعود جهاني طلا امروز به بازار تهران برسد.
طلا مرز 1390 دلار را درنوردید
مسعودرضا طاهری- تصویب تزریق 600 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا، رکورد جدیدی برای طلا کسب کرد.
در اولین ساعات روز گذشته به دنبال اعلام رسمی تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) مبنی بر خرید 600 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی طی 5 سال، قیمت اکثر فلزات و کالاها رو به افزایش نهاد.
بر اساس این خبر از ماه ژوئن سال 2011 میلادی هر ماهه 75 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا تزریق خواهد شد. از مدت‌ها قبل بازار‌هاي مالی و سرمایه‌ای جهان در انتظار اعلام این تصمیم به بررسی احتمالات ناشی از این اقدام پرداختند. با جدی شدن این تصمیم که مخالفت‌ها و انتقادات جدی نیز در میان کارشناسان و سرمایه‌گذاران داشته است، قیمت طلا با افزایش بیش از 30 دلاری تا سطح 2/1391 دلار نیز بالا رفت که یک رکورد جدید تاریخی برای طلا به حساب می‌آید. ارزش دلار نیز در مقابل یورو و سایر ارزهای عمده با کاهش مواجه شد و تا 4282/1 به ازای هر یورو و 6209/1 به ازای هر پوند افت کرد.بازار داخلی سکه و ارز روز پنجشنبه به دلیل نوسان ضعیف قیمت طلا تا سطح 1354 دلار که نسبت به روز قبل تفاوت خاصی نداشت، قیمت سکه و طلا نوسان خاصی را ثبت نکرد. قیمت سکه در این روز حتی با 1000تومان افت قیمت تا 338 هزار تومان کاهش یافت که البته امروز به احتمال زياد شاهد بالا رفتن قیمت‌ها خواهیم بود. نرخ طلا روز گذشته پس از نوسان تا فراتر از 1390 دلار با گذشت چند ساعت مجددا تا 1380 دلار تا ساعت 15 به وقت تهران افت کرد. روز پنجشنبه هر دلار آمریکا به قيمت دولتی 1045 تومان و هر دلار آزاد 1070 تومان فروخته شد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۱:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد