بازار فلزات گرانبها - نقره

بازار فلزات گرانبها - نقره
هزاران سال است که نقره، این فلز خاکستری، علاقه بشر را به خود جلب کرده است. در دوران قدیم، نقره به آسانی قابل دسترسی بود و تقریبا در سطح زمین یافت می شد.
هزاران سال است که نقره، این فلز خاکستری، علاقه بشر را به خود جلب کرده است. در دوران قدیم، نقره به آسانی قابل دسترسی بود و تقریبا در سطح زمین یافت می شد. آثار باستانی بجا مانده از تمدن قدیم در جواهرات، ابزار آلات مذهبی، ظروف غذا همگی نشان دهنده توجه انسان به این فلز ماندگار و بادوام است.
در سال 1792، نقره نقشی کلیدی در سیستم پولی ایالات متحده آمریکا یافت زیرا کنگره ارزش پول را به نقره و ارزش مستقیم آن با طلا معین نمود. بدین ترتیب، نقره به عنوان سکه ضرب شد و تا سال 1965 نیز معامله با آن رایج بود. با پایان قرن نوزدهم، جنبه صنعتی نقره مورد توجه قرار گرفت و امروزه نقره به عنوان یک فلز صنعتی با ارزش محسوب می شود و بیشتر در صنایع عکاسی، جواهر سازی و الکترونیک مورد مصرف است.
برای کشف نقره معادن زیادی مورد مطالعه قرار گرفته اند و تولید کنندگان اولیه نقره مکزیک، آمریکا و پرو بوده اند. منابع ثانویه نقره ذوب سکه ها و ضایعات هستند که البته قیمت نقره در این نوع منابع تغییراتی دارد. بسیاری از شرکتهای معدنی، تولید کننده کنندگان و مصرف کنندگان صنعتی نقره، اکنون به عنوان علاقمندان معاملات جهانی این فلز هستند و همچنین از آنجاییکه نقره به عنوان یک فلز قیمتی رده بنده شده است، در معاملات سرمایه گذاری نیز از آن استفاده می گردد.
برای کسب اطلاعات تخصصی و تکمیلی به صفحه و گالری عکس این فلز به صفحه نقرهمراجعه نمایید.
منبع خبر: 
  ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۷:۵۱:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد