رشد سه رقمي شاخص بورس

رشد سه رقمي شاخص بورس
بازار دادوستد سهام روز گذشته در آغاز هفته کاری با ثبت 2/113 واحد رشد شاخص کل، شروع مناسبی را رقم زد. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی شاهد رشد شاخص کل بودند که بازار همچنان از حضور یک گروه پیشرو و صدر نشین بی‌بهره است و بازار با اتکا به تک سهم‌های گروه‌هاي مختلف رشد کرد.رشدی که به اعتقاد کارشناسان تا نبود یک گروه پیشرو و قوی، شکننده توصیف مي‌شود.
بازار دادوستد سهام روز گذشته در آغاز هفته کاری با ثبت 2/113 واحد رشد شاخص کل، شروع مناسبی را رقم زد.
در بازار دیروز معامله گران در شرایطی شاهد رشد شاخص کل بودند که بازار همچنان از حضور یک گروه پیشرو و صدر نشین بی‌بهره است و بازار با اتکا به تک سهم‌های گروه‌هاي مختلف رشد کرد.رشدی که به اعتقاد کارشناسان تا نبود یک گروه پیشرو و قوی، شکننده توصیف مي‌شود.
روز گذشته نمادهای وابسته به بازار جهانی به ویژه ملی مس شروع خیره‌کننده‌ای را در ابتدای بازار داشت. افزایش بهای جهانی فلزات و مواد خام دیروز نمادهای وابسته به بازار جهانی را تقويت كرد. مس با رشد قیمت تا 8 هزار و 700 دلار بیش از دیگر فلزات افزايش را تجربه کرد امری که در ثبت رشد قیمتی نماد ملی مس تاثیر بسزايي داشت.
در همین حال بهای بیلت فولادی نیز در بازار فلزات لندن به 505 دلار در هر تن رسیده است که این امر به تقویت فروش شرکت‌های وابسته منجر خواهد شد هرچند که دولت سختگیری قابل ملاحظه‌ای را در زمینه رشد بهای فلزات از خود نشان داده است.
معامله‌گران دیروز همچنین در انتظار پیام عرضه اولیه بیمه پارسیان بودند که این امر محقق نشد. انتظار مي‌رود با توجه به برخی مراحل باقی مانده در عرضه این سهم، این عرضه به روز‌هاي آتی (دوشنبه یا چهارشنبه) موکول شود. در همین حال نزدیکی زمان عرضه بیمه پارسیان دیروز همچنان نمادهای وابسته به این سهم را مورد توجه بازار قرار داد. نمادهای بیمه‌ای و سهامداران سه‌گانه گسترش ایران خودرو، پارس توشه و بانک پارسیان مستقیما از عرضه این سهام متاثر شدند.
معامله‌گران در گروه خودرویی نيز شاهد اعلام انتقال 9/4 درصد دیگر از سهام سرمایه‌گذاری رنا بود که این بخش از سهام احتمالا در درون گروه سایپا منتقل مي‌شود.
در گروه فلزی دیروز بازار با خبرهایي در مورد واگذاری 33 درصد سهام فراب به گروه صنعتی سدید مواجه بود.
در گروه بانکی نماد پست بانک در نبود عرضه‌ای قابل توجه به صف خرید 186 میلیون سهمی رسید. با توجه به ترکیب سهامداري این شرکت، نبود عرضه‌هاي خرد به همراه کوچکی این سهم شرایط دشواری را برای این نماد پدید مي‌آورد. در گروه شرکت‌های هلدینگی معامله گران دیروز با برگزاری مجمع صندوق بازنشستگی شاهد تقسیم سود 250 ریالی بودند. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن 9/28 میلیارد تومان سهام دادوستد شد که 8/20 درصد آن‌ را معامله ملی مس تشکیل داد. از 180 نماد مورد معامله 91 نماد با افت ارزش و 85 نماد با رشد قیمت همراه شدند. 
منبع خبر: دنيای اقتصاد
  ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱:۳۶:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه

نتایج یافت شده: 0 مورد