هشدار،ابطال مجوز طلافروشان خاطي

هشدار،ابطال مجوز طلافروشان خاطي
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با تأكيد بر ضرورت اجراي كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: مجوز فعاليت اخلالگران در بازار طلا براي همشه باطل خواهد شد.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با تأكيد بر ضرورت اجراي كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: مجوز فعاليت اخلالگران در بازار طلا براي همشه باطل خواهد شد.
احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: هيچ واحد صنفي حق تعطيل كردن واحد خود را در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده ندارد و در صورت انجام اين كار با آن واحد صنفي برخورد مي‌كنيم.
وي افزود: به همه اعضاء اعلام كرديم هر فروشند‌اي به تعطيلي مغازه خود مبادرت كند، اجازه نمي‌دهيم ديگر حتي يك ساعت اين واحد صنفي باز شود.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در خصوص روند اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: براي نحوه اجراي اين پايه مالياتي با سازمان امور مالياتي به توافق رسيديم و همچنين در حال رايزني با نمايندگان مجلس هستيم و در حال برطرف كردن ابهامات اجرايي اين قانون هستيم.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه مشاغل مختلفي در ارتباط با توليد و فروش طلا وجود دارد و 19 رشته فعاليت مرتبط با طلا است پيچيدگي‌هاي زيادي در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده وجود دارد.
وي گفت: در زمان تدوين اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بايد به محدوديت‌هاي طلافروشان توجه مي‌شد كه خوشبختانه هم‌اكنون كار كارشناسي براي اجراي اين قانون در صنف طلا فروشان در مركز پژوهش‌هاي مجلس در حال انجام است كه نتيجه آن در چند روز آينده مشخص مي‌شود.
وفادار در پاسخ به سوالي در خصوص اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در صنف طلا فروشان با بيان اينكه برخي از اعضاء صنف اين قانون را اجرا مي‌كنند، افزود: اين قانون را نمايندگان مجلس تصويب كردند و بايد به هر صورت اجرا شود.
وي در عين حال تصريح كرد: ابهاماتي وجود دارد كه بايد برطرف شود و اميدوريم با مذاكراتي كه با سازمان امور مالياتي انجام داده‌ايم ضرايب مالياتي مقدراي كاهش يابد و همه به كار خود ادامه دهند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه ابهامات و نگراني‌هاي طلافروشان نسبت به قانون ماليات بر ارزش افزوده چيست، اظهار داشت: برخي از نگراني‌ها ناشي از كم اطلاعي از چگونگي اجراي قانون است اما با توجه به اينكه خود ما چندين اطلاعيه داده‌ايم و سازمان امور مالياتي هم كلاس آموزشي تشكيل داد طلا فروشان بايد به اجراي قانون تمكين كنند.
* نگراني طلافروشان بي‌مورد است
به گفته وفادار يكي از دلايل نگراني طلافروشان افزايش پرداخت ماليات مشاغل و دريافت ماليات‌هاي سال‌هاي گذشته با اجراي اين قانون است اما اين در حالي است كه طبق توافقي كه با سازمان امور مالياتي صورت گرفت ماليات دوره‌هاي قبل از طلافروشان دريافت نخواهد شد.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به اينكه سه درصد ماليات بر ارزش افزوده را فروشنده از خريدار دريافت مي‌كند، نبايد نگراني از بايت پرداخت ماليات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد و نگراني آنها بي‌جا است. 
منبع خبر: الف
  ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۲:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد