قيمت جهاني نفت به 83.76 دلار در هر بشكه رسيد

قيمت جهاني نفت به 83.76 دلار در هر بشكه رسيد
به دنبال تداوم بحران مالي در منطقه يورو قيمت جهاني نفت در پايان معاملات هفته گذشته با 10 سنت كاهش مواجه شد و به 83.76 دلار در هر بشكه رسيد.
به گزارش گروه اقتصاد بين الملل فارس در حالي كه ادامه بحران مالي در منطقه يورو موجب كاهش شديد ارزش يورو در برابر دلار و در نتيجه كاهش قيمت نفت شده است ولي تنشهاي سياسي بين المللي و ايجاد مشكلات پالايشگاهي مانع از كاهش بيشتر قيمت جهاني نفت شده است .
هم اكنون شاخص دلار در برابر يورو به بالاترين رقم خود در ماه اخير رسيده است . تيم ايوانز كارشناس ارشد انرژي در اين باره گفت سرمايه گذاران بين المللي به دقت تحولات مربوط به اوضاع اقتصادي و مالي منطقه يورو را دنبال مي كنند . تحولات منطقه يورو تاثير مستقيمي بر بازارهاي جهاني كالا و سهام خواهد داشت .
بر اساس اين گزارش قيمت هر بشكه نفت سبك آمريكا در بازار نيويورك براي تحويل در ماه ژانويه با 10 سنت كاهش به 83.76 دلار در پايان معاملات هفته رسيد . قيمت نفت طي هفته جاري بيش از 2.25 دلار نسبت به هفته قبل افزايش داشته است . قيمت جهاني نفت از 20 اكتبر تا كنون به كمتر از 80 دلار در هر بشكه نرسيده است . قيمت نفت روز 11 نوامبر نيز به بيش از 88.63 دلار رسيد كه اين رقم در 25 ماه اخير بي سابقه است .
در بازار لندن نيز هر بشكه نفت برنت درياي شمال با 52 سنت كاهش به 85.58 دلار رسيد . اين در حالي است كه مقامهاي پرتغال با فشار شديد مقامهاي اتحاديه اروپا براي دريافت كمكهاي مالي روبرو هستند .
بر اين اساس تشديد تنشهاي سياسي و نظامي در شبه جزيره كره مانع از كاهش بيشتر قيمت نفت شده است . كره شمالي نسبت به رزمايش كره جنوبي و آمريكا هشدار داده است . 
منبع خبر: خبرگزاري فارس
  ۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد