توليد نفت ايران 30 هزار بشكه در روز افزايش يافت

توليد نفت ايران 30 هزار بشكه در روز افزايش يافت
رويترز اعلام كرد توليد و صادرات نفت اوپك طي ماه آبان، نوامبر كاهش و توليد نفت ايران طي اين مدت 30 هزار بشكه در روز افزايش داشته است .
به گزارش خبرگزاري فارس اختلال در صادرات نفت نيجريه از طريق خط لوله و كاهش توليد برخي اعضا مهمترين علل كاهش توليد و صادرات نفت اوپك در اين مدت بوده است.
بر اساس اين گزارش توليد 11 عضو اوپك به غير از عراق در اين مدت به 26.7 ميليون بشكه در روز رسيده است. اين رقم در ماه اكتبر به بيش از 26.79 ميليون بشكه در روز رسيده بود .
توليد نفت كشورهاي نيجريه، ونزوئلا، عربستان، امارات، قطر و آنگولا در اين مدت با كاهش روبرو شده است . اوپك از دسامبر 2008 تا كنون سقف توليد خود را 4.2 ميليون بشكه كاهش داده است . سقف توليد اوپك هم اكنون 24.845 ميليون بشكه در روز است. اوپك در نشست ماه اكتبر سقف توليد خود را بار ديگر حفظ كرده است.
افزايش قيمت و تقاضاي جهاني نفت موجب شده تا بسياري از اعضاي اوپك توليد نفت خود را در سال 2009 افزايش دهند . قيمت نفت سال گذشته بين 70 تا 80 دلار در نوسان بود و به نظر مي رسد اكثر اعضاي اوپك از اين قيمتها راضي هستند . ميزان پايبندي اعضاي اوپك به سهميه هاي توليد طي ماه نوامبر به 56 درصد رسيده كه اين رقم 2 درصد بيشتر از اكتبر بوده است .
توليد اوپك به همراه عراق نيز در اين مدت 70 هزار بشكه در روز كاهش داشته است . بر اساس اين گزارش توليد نفت نيجريه روزانه 40 هزار بشكه كاهش داشته است . توليد نفت آنگولا نيز طي ماه نوامبر با افت 30 هزار بشكه در روز روبرو شده است . توليد نفت امارات و عربستان نيز به علت كاهش تقاضاي داخلي با افت همراه بوده است .
بر اين اساس توليد نفت ايران در ماه نوامبر روزانه 30 هزار بشكه افزايش داشته است . بر اساس اعلام منابع آگاه ميزان ذخاير نفتي ايران در دريا طي هفته هاي اخير كاهش داشته است . توليد نفت ونزوئلا نيز به علت مشكلات فني كاهش داشته است . 
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۲:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد