بازار جهاني طلا در مسير صعود

بازار جهاني طلا در مسير صعود
بازار جهاني طلا پس از ركودي دوهفته‌اي، ديروز در شروع كار بازار جهاني رو به صعود گذاشت و پس از ثبت 24 دلار افزايش و رسيدن به رقم 1384 دلار براي هر اونس در ساعات قبل از ظهر در حول‌وحوش اين رقم دچار نوسان شد.
بازار جهاني طلا پس از ركودي دوهفته‌اي، ديروز در شروع كار بازار جهاني رو به صعود گذاشت و پس از ثبت 24 دلار افزايش و رسيدن به رقم 1384 دلار براي هر اونس در ساعات قبل از ظهر در حول‌وحوش اين رقم دچار نوسان شد. بازار داخلي به دليل آنكه همزمان با آغاز صعود در بازار جهاني به پايان كار خود نزديك شد، نوسان چنداني از خود نشان نداد، چراكه قيمت‌ها در روز ماقبل بازار جهاني تغييري نداشت و احتمالا واكنش بازار داخلي امروز در قيمت‌ها منعكس خواهد شد.
قيمت سكه در بازار داخلي ثابت ماند
افزايش 24 دلاري قيمت طلا

مسعودرضا طاهری- بهای طلا در بازار‌های جهانی 24 دلار افزایش یافت .روز گذشته تا ساعت 18 به وقت تهران قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با 24 دلار افزایش نسبت به نرخ روز قبل به حد 1384 دلار رسید.
افزایش قیمت طلا در حالی است که بازار داخلی سکه به این افزایش کاملا بی اعتنا بوده است.
قیمت انواع سکه بهار آزادی روز گذشته بدون تغییر ثابت ماند. آنچنانکه سکه بهار آزادی 341 هزار تومان، سکه طرح قدیم 375 هزار تومان، نیم سکه 171 هزار تومان و ربع سکه 87 هزار تومان عرضه شدند.
روز گذشته برابری یورو در مقابل دلار آمریکا به 3/1 رسید که در 10 هفته گذشته پایین‌ترین حد بوده است. گسترش نگرانی‌ها درباره بحران مالی در ایرلند، اسپانیا و پرتغال در کنار اخباری از شدت یافتن میزان غنی سازی اورانیوم در کره‌شمالی از جمله دلایل افزایش قیمت طلا بوده‌اند.
انجام مانور نظامي‌آمریکا و کره‌جنوبی نیز کماکان خبر قابل اعتنایی در این روند به شمار مي‌آید. از صندوق بین‌المللی پول نیز خبر مي‌رسد که میزان فروش طلا توسط این صندوق در اکتبر 5/19 تن بوده که نسبت به ماه قبل 40 درصد کاهش نشان مي‌دهد. این خبر نیز بر میزان تقاضا برای خرید طلا اثر قابل توجهی داشته است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۴:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد