صعود طلا در پايان هفته

صعود طلا در پايان هفته
بازار جهاني طلا كه پس از نوسانات شديد در روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه در دامنه 1380 تا 1400 دلار براي هر اونس، در ابتداي روز جمعه بازهم به حدود 1380 دلار كاهش يافته بود، پس از انتشار گزارش جديد از اوضاع اقتصادي آمريكا يكباره به بالاي 1400 دلار صعود كرد و پس از ثبت ركورد 1406 دلاري، در همين دامنه قيمتي به نوسان خود ادامه داد.
بازار جهاني طلا كه پس از نوسانات شديد در روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه در دامنه 1380 تا 1400 دلار براي هر اونس، در ابتداي روز جمعه بازهم به حدود 1380 دلار كاهش يافته بود، پس از انتشار گزارش جديد از اوضاع اقتصادي آمريكا يكباره به بالاي 1400 دلار صعود كرد و پس از ثبت ركورد 1406 دلاري، در همين دامنه قيمتي به نوسان خود ادامه داد. با احتساب اين افزايش، طي هفته گذشته بيش از 40 دلار افزايش، در قيمت جهاني طلا ثبت شده‌ است.
ديروز در پي كاهش ارزش دلار
قيمت طلا از 1400 دلار فراتر رفت
مسعودرضا طاهری- قیمت طلا روز گذشته در بازار‌هاي جهانی از 1400 دلار فراتر رفت. نرخ هر اونس طلا برای تحویل فوری در 3 روز گذشته با ادامه روند افزایشی خود به 1404 دلار  نیز رسید که مجددا تا 1398 دلار تا ساعت 17:30 روز گذشته کاهش یافت.
طی یک هفته گذشته قیمت طلا در بازار‌هاي جهانی با تقریبا 40 دلار افزایش مواجه بوده است. در این مدت با وجود افزایش قیمت‌های جهانی قیمت انواع سکه بهار آزادی تغییر قابل توجهی نداشته است.
طی روز‌هاي چهارشنبه و پنج‌شنبه بازار ارز و سکه قیمت مشخصی نداشت و قیمت‌های عنوان شده از سوی برخی منابع با تفاوت‌هایی همراه بود.
به‌طور مثال قیمت سکه در منطقه نارمک در غروب چهارشنبه 348 هزار تومان ذکر شد در حالی که قیمت در محدوده مناطق مرکزی شهر 345 هزار تومان عنوان شد. با این حال قیمت سکه در روز پنج‌شنبه با وجود تعطیلی اغلب مراکز فروش 345 هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز سه‌شنبه 4 هزار تومان افزایش نشان می‌دهد.
قیمت نیم سکه نیز در این بازار 3 هزار تومان افزایش داشته و 174 هزار تومان را ثبت کرده است. ربع سکه هم 88 هزار تومان اعلام شده که 1000 تومان رشد قیمت داشته است. سکه طرح قدیم کماکان 375 هزار تومان بدون تغییر از برخی منابع غیررسمی اعلام شده است.
نرخ طلا با وجود بی ثباتی در قیمت ارزها و تداوم نگرانی در مورد بدهی‌هاي کشور‌هاي اروپایی از یک سو و کاهش نرخ بهره و ترس از افزایش میان مدت تورم رو به افزایش نهاده است. همچنین از کشور چین خبر مي‌رسد که این کشور در حال خرید و افزایش ذخایر طلای خود است.
غروب ديروز اعلام افزايش نرخ بيكاري در آمریکا و اعلام خبر خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی اروپا نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا را تا مرز33/1 بالا برد كه اين امر از علل اساسي افزايش قيمت طلا بود.
قیمت دلار طي روزهاي اخير از سوی برخی منابع 1065 تومان اعلام شد در حالی كه با وجود تعطیلی بانک‌ها قیمت دلار دولتی نامعلوم بوده و به عبارت بهتر قیمت دقیقی از دلار نیز در بازار وجود نداشته است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۶:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد