احتمال افزايش بهاي طلا در بازارهاي جهاني

	 احتمال افزايش بهاي طلا در بازارهاي جهاني
بهاي طلا ممكن است به علت افزايش تقاضا آن به عنوان ابزاري به جاي ارز افزايش يابد.
بهاي طلا كه در معاملات آسيايي اندكي تغيير كرد، ممكن است به علت آنكه سرمايه گذاران انتظار دارند سياستگذاران براي تقويت اقتصاد امريكا پول نقد بيشتري به اقتصاد تزريق كنند، افزايش يابد و اقتصادهاي اروپايي نيز به عنوان جايگزيني به جاي ارز، تقاضا براي فلزات گرانبها را افزايش خواهند داد.
هر اونس طلا براي تحويل فوري آن در ساعت 12 و 13 دقيقه بعد از ظهر به وقت سنگاپور و پس از كاهش 0.4 درصدي اخير آن به بهاي يكهزار و 421.95 دلار خريد و فروش شد.
قرارداد تحويل طلا در ماه فوريه ديروز در بازار نيويورك 0.4 درصد افزايش يافت و به يك هزار و 421.30 دلار در هر اونس رسيد.
بهاي طلا در سال ميلادي جاري براي دهمين سال متوالي، زماني كه بانك‌هاي مركزي و دولتها براي تقويت رشد اقتصادي، تريليون‌ها دلار به داخل اقتصادهايشان تزريق كردند 29 درصد افزايش يافت.
نگراني در مورد اقتصاد امريكا و بحران بدهي كشورهاي اروپايي علت اصلي اين امر است كه موجب تضعيف دلار و ارزانتر شدن طلا و ديگر فلزات براي دارندگان ساير ارزها مي‌شود.
'بن اس. برناك' رييس بانك مركزي امريكا پنجم دسامبر(دو روز پيش) گفت: اين بانك ممكن است خريد اوراق خزانه را به ميزاني بيش از 600 ميليارد دلار افزايش دهد.
مقامات اروپايي پس از آنكه ايرلند براي رهايي از بحران از اتحاديه اروپا درخواست كمك كرد در مورد جلوگيري از بحران بدهي و اينكه دومين كشوردر منطقه يورو باشند كه تقاضاي كمك مي‌كند، با يكديگر اختلاف نظر دارند.
'استفان گربر' يك تحليلگر در زمينه اعتبار در سوئيس روز سه‌شنبه در گزارشي نوشت: گرايش سرمايه‌گذاران به سمت طلا و نقره افزايش يافته و نشان دهنده آن است كه اين بخش مي‌تواند در آينده نزديك جريان‌هاي پولي بيشتري را جذب كند.
بهاي نقره نيز به بيشترين مقدار آن ظرف 30 سال گذشته رسيده است. 
منبع خبر: 
  ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۵:۷ قبل از ظهر
نظرات (1)

حجابی  ۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۴:۵۴ قبل از ظهر

مثل دستبند گلادیاتور هاست ، قدرتمند ، زیبا ، اما متاسفانه گرون ، چون طلاش باید زیاد بشه ، این طور نیست ؟؟؟؟

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد