رشد قیمت طلا به سبب ابهام درباره افق اقتصاد جهان ادامه می‌یابد

رشد قیمت طلا به سبب ابهام درباره افق اقتصاد جهان ادامه می‌یابد
روز گذشته قیمت طلا به رغم رشد ارزش دلار افزایش یافت زیرا ممكن است پس از اظهارات رئيس بانك مركزي آمريكا در مورد احتمال خريد مقدار بیشتری اوراق قرضه از سوي اين بانك كه تقاضا را براي فلزات ارزشمند به عنوان دارايي جايگزين تقويت مي‌كند، قیمت طلا صعود كند.
روز گذشته قیمت طلا به رغم رشد ارزش دلار افزایش یافت زیرا ممكن است پس از اظهارات رئيس بانك مركزي آمريكا در مورد احتمال خريد مقدار بیشتری اوراق قرضه از سوي اين بانك كه تقاضا را براي فلزات ارزشمند به عنوان دارايي جايگزين تقويت مي‌كند، قیمت طلا صعود كند. به گزارش بلومبرگ، قيمت طلا براي تحويل فوري پس از افزايش به هزار و 416 دلار در هر اونس در جلسه قبلي كه بالاترين سطح از يازدهم نوامبر به شمار مي‌رود، به هزار و 412 دلار رسيد.
اين فلز گرانبها هفته گذشته كه دومين هفته متوالي رشد بهاي آن بود، 3.7 درصد افزايش قيمت داشت. همچنين بهاي مبادلات طلا براي تحويل در ماه فوريه در بازار كامكس نيويورك تا 0.8 درصد افزايش داشت و به هزار و 416 دلار در هر اونس رسيد. قيمت نقره براي تحويل فوري 1.3 درصد افزايش يافت و به 29.80 دلار در هر اونس رسيد كه بالاترين قيمت اين فلز در 30 سال گذشته محسوب مي‌شود. اين فلز در سال جاري 76 درصد رشد بها داشته و عملكرد آن بهتر از رشد 29 درصدي بهاي طلا بوده است. نسبت طلا به نقره از فوريه 2007 به پايين‌ترين سطح رسيده زيرا سرمايه‌گذاران به دنبال حفاظت از دارايي‌شان در فلزي بودند كه ممكن است از رشد اقتصادي بهره ببرد. پالاديوم 0.7 درصد صعود قیمت داشت و به 773.50 دلار در هر اونس رسيد و پلاتين 0.4 درصد افزايش يافته و به هزار و 733 دلار در هر اونس رسيد.
روز جمعه با انتشار آمار بيكاري در آمريكا كه اعتماد به دلار را كاهش داد و سرمايه‌گذاران را واداشت به دنبال دارايي مطمئن‌تري باشند، قيمت طلا به بالاي 1414 دلار رسيد. پس از اينكه آمار دولتي نشان داد اقتصاد آمريكا در ماه نوامبر برخلاف پيش بيني 144 هزار شغل در بررسي داوجونز، تنها 39 هزار شغل ايجاد كرده است، سرمايه‌گذاران به بازار طلا هجوم آوردند. نرخ بيكاري در آمريكا از 9.6 درصد در ماه اكتبر به 9.8 درصد در ماه اكتبر افزايش يافته است. در بخش كامكس بازار بورس نيويورك قيمت طلا براي تحويل در ماه دسامبر 16.90 دلار يا 1.2 درصد افزايش يافته و به هزار و 405 دلار در هر اونس رسيد. پايين آمدن ارزش دلار نيز به افزايش قيمت طلا كمك كرد. اخبار بيكاري موجب شد معامله گران اين ارز را رها كنند. این امر روند بالا رفتن اخير ارزش دلار در برابر يورو را معكوس كرد و يورو از 1.32 دلار در روز پنج‌شنبه به 1.3352 دلار در روز جمعه رسيد.
منبع خبر: تهران امروز
  ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۶:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد