توصیه های بهمنی برای تقویت بورس

 توصیه های بهمنی برای تقویت بورس
رئیس کل بانک مرکزی گفت : برای تقویت بورس ، حتما باید حذف مقررات زاید را در دستورکار قرار دهیم.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، بهمنی در همایش ملی نقش بازار سرمایه در تامین مالی ، توسعه و پیشرفت فناوری و ابزارهای اطلاع رسانی برای سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه را از دیگر راهکارهای تقویت بورس برشمرد.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین باید ابزارهای کاهش خطر برای سرمایه گذاران را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به افت و خیزهای فراوان در ارزش سهام گفت: اگر بیمه در این عرصه وارد شود انگیزه سرمایه گذاری را افزایش و امنیت را ارتقا می دهد .
رئیس کل بانک مرکزی ایجاد بازارگردان ها و توسعه آن را ضروری دانست و افزود: اگرچه قیمت سهام را خود آن باید تعیین کند اما نباید اجازه دهیم دو یا سه نفر بازار را به هم بریزند.
بهمنی گفت: باید توسعه سبدگردان ها را نیز در بازار بورس مدنظر قرار دهیم و تامین شرکت تامین سرمایه را در بازار بورس تسریع کنیم.
وی ایجاد فرهنگ پس انداز و سرمایه گذاری از طریق بورس را از دیگر راهکارهای تقویت بازار سرمایه بیان کرد.
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر تضمین امنیت سرمایه گذاری در بازار بورس افزود: گرچه هماهنگی میان بازار سرمایه ، پول و بیمه در تامین مالی طبیعی است اما امکانات بازار پول ، سرمایه و بیمه در کشور ما محدود است.
وی گفت: بازار سرمایه و بانک ها همه توان خود را به کار گرفته اند و یکی از راه های تامین مالی بانک ها هستند اما همین مؤسسات مالی با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستند.
رئیس کل بانک مرکزی محدودیت شدید منابع را از مهمترین محدودیت های نظام بانکی دانست و تاکید کرد: برای رفع این محدودیت باید بانک ها را به فروش دارایی مازاد خود مجبور کنیم.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۹:۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد