افزایش 2000 تومانی قیمت سکه

افزایش 2000 تومانی قیمت سکه
قیمت سکه دیروز به دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی با 2000 تومان رشد قیمت مواجه شد. روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی با 2000 تومان افزایش به نرخ 349 هزار تومان فروخته شد.
قیمت سکه دیروز به دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی با 2000 تومان رشد قیمت مواجه شد. روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی با 2000 تومان افزایش به نرخ 349 هزار تومان فروخته شد.
نیم سکه و ربع سکه نیز با 1000 تومان و 500 تومان افزایش قیمت به ترتیب 175 هزار تومان و 88 هزار و 500 تومان عرضه شد. قیمت سکه طرح قدیم در سطح 373 هزار تومان بدون تغییر ثابت ماند.
بازار ارز با وجود افت قیمت یورو در بازار‌های جهانی شاهد تقاضا برای خرید یورو بود. قیمت یورو که در ساعات پایانی روز یکشنبه تا 1405 تومان نیز گزارش شده بود، دیروز به حداقل قیمت 1410 تومان رسید.قیمت یورودر ساعات اولیه بازار یکشنبه نیز 1410 تومان بود. قیمت دلار آمریکا روز گذشته با افزایش 2 تومانی تا 1070 تومان بالا رفت.قیمت دلار دولتی همچنان 1045 تومان اعلام شده است.نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا که طی روز‌های اخیر تا 33/1 نیز بالا رفته بود، روز گذشته تا 31/1 نیز افت کرد که تقویت دلار آمریکا به هنگام اعلام نرخ تولید ناخالص داخلی آمریکا را در پی داشت و قیمت طلا را از سقف 1389 دلار پایین آورد. قیمت طلا به دلیل افزایش تنش بین دوکره و انجام رزمایش نظامی کره‌جنوبی در مرزها و تهدید متقابل کره‌شمالی و جدی‌تر شدن خبر افت 5 پله‌ای رتبه اعتباری ایرلند توسط موسسه رتبه‌بندی مودیز و همچنین مواضع جدی کمیسیون اروپا برای برخورد با کشور‌های بدهکار این قاره، تا رقم 1389 دلار بالا رفت که ساعات بعد تا 1383 دلار تعدیل شد.
هدفمندي يارانه‌ها تاثيري در بازار طلا نداشت
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر ضمن تاكيد براينكه تا كنون اجراي هدفمندي يارانه‌ها تاثيري در بازارهاي داخلي طلا نداشته است، به خبرگزاری فارس در مورد وضعيت بازار طلا و سكه در روز گذشته و تاثير اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بر اين بازارها گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هيچ ارتباطي به بازار طلا و قيمت‌هاي اين بخش ندارد.
کشتی آرا با تاكيد براينكه طلا و سكه جزو مايحتاج زندگي مردم به حساب نمي‌آيد، افزود:‌ قيمت‌هاي طلا براساس قيمت‌هاي جهاني نوسان پيدا مي‌كند. اين مقام مسوول در بازار طلا و جواهر ايران تاكيد كرد: از روز یکشنبه تاكنون هيچ نوساناتي به دليل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در بازار داخلي مشاهده نشده است.
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در خصوص نوسانات طلا در بازارهاي خارجي بيان كرد:‌ قيمت‌هاي جهاني طلا افزايش يافته و اين امر در قيمت‌هاي داخلي نيز تاثير داشت. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۹:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد