تداوم افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني

تداوم افزايش قيمت طلا در بازارهاي جهاني
قيمت‌هاي طلا براي سومين روز متوالي و مطرح شدن احتمال گسترش مشكلات بدهي اروپا، با تقاضا براي اين فلز گرانبها به عنوان يك دارايي ارزشمند افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از بلومبرگ، ارزش يورو در برابر دلار به دنبال اعلام فيتچ ريتينگ در مورد كم كردن رتبه‌بندي اعتباري يونان به پايين درجه سرمايه‌گذاري، كاهش يافت.
طلا در سال جاري 27 درصد رشد بها داشته و در هفتم ماه دسامبر و هم‌زمان با اوج‌گيري بحران بدهي اروپا به هزار و 432 دلار و 50 سنت كه بالاترين قيمت آن تاكنون بود، رسيد.
بهاي معاملات طلا براي تحويل در ماه فوريه در بازار كامكس نيويورك، 2.70 دلار يا 0.2 درصد رشد كرده و به هزار و 388 دلار و 0.8 سنت در هر اونس رسيد. قيمت اين فلز در دو روز گذشته 1.1 درصد افزايش داشت.
اين فلز گرانبها در بحبوحه نرخ‌هاي بهره پايين در آمريكا و افزايش تقاضاي كالا در چين، به سوي دهمين سال رشد متوالي قيمت پيش مي‌رود. سرمايه‌گذاري در 10 صندوق سرمايه‌گذاري بزرگ مورد پشتيباني طلا، در سال جاري 18 درصد افزايش داشته است.
بهاي معاملات نقره در كامكس براي تحويل در ماه مارس 3.9 سنت يا 0.1 درصد افزايش يافته و به 29.394 دلار در هر اونس رسيد و پلاديم در بازار بورس كالاي نيويورك براي تحويل در ماه مارس 8.30 دلار يا 1.1 درصد رشد قيمت داشته و به 753.05 دلار در هر اونس رسيد.
بهاي معاملات پلاتين براي تحويل در ماه آوريل 11.40 دلار يا 0.7 درصد افزايش يافته و به هزار و 727 دلار و ده سنت در هر اونس رسيد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۷:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد