طلای دست دوم تولید را متوقف می کند

طلای دست دوم تولید را متوقف می کند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عدم استاندارد بودن طلاهای دست دوم عرضه شده در بازار گفت: در حال حاضر باید برنامه ای برای رشد تولید و صادرات داشته باشیم و تکنولوژی جدید و به روز وارد کشور کنیم اما فروش مصنوعات طلای دست دوم باعث بی رونقی بازار و افول صنعت طلا و جواهر می شود.

مهدی طاهرحک ، مهمترین مشکل عرضه مصنوعات طلا را توقف تولید و بیکاری کارخانه ها و کارگران این صنف عنوان کرد و گفت: طی سالهای اخیر با اجرایی شدن موضوع مالیات برارزش افزوده خیلی از مشتریان بازارطلا به سوی طلای بی اجرت روی آورده اند که این امر مشکلات زیادی را برای مشتریان و این صنف ایجاد کرده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مسائل بهداشتی را مسئله دیگر استفاده از این مصنوعات برشمرد و خاطرنشان کرد: معلوم نیست این طلاها دست چه کسی بوده، و چه بیماری هایی داشته و احتمال اینکه بیماری های پوستی از راه طلای دست دوم منتقل شود بسیار زیاد است.
طاهرحکاک با اشاره به پروندهای مطروحه در این زمینه و مشکلات عیاری در مصنوعات دست دوم در گفتگو با سایت طلا اظهار داشت: ممکن است طلاهای به فروش رسیده مربوط به 10 سال قبل باشد، وعیار و کیفیت طلا در آن سالها ممکن است مانند همکنون کیفیت لازم را نداشته باشد، لذا مشتریان متضرر شده و موقع فروش با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
به نوشته سایت طلا،عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از برخورد شدید با قاچاق طلا خبر داد و تصریح کرد: به دنبال فرمایشات اکید مقام معظم رهبری، پلیس آگاهی و اماکن تهران و همچنین اتاق اصناف بشدت با قاچاق کالا برخورد می کنند و از اول مهر هیچ اغماضی در این زمینه نخواهد شد و هرچیزی که به صورت قاچاق وارد کشور شود معدوم شده و برای قاچاقچیان مجازات سختی در نظر گرفته شده است.

منبع خبر: 
  ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۸:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد