رشد حجم معاملات آتی و گواهی سپرده سکه

رشد حجم معاملات آتی و گواهی سپرده سکه
حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه در بورس کالای ایران به ۵هزار و ۵۷۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶۴۷میلیارد ریال رسید. بهای سکه در آغاز مبادلات روز شنبه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تاثیر از افت بهای اونس طی روز جمعه در بازارهای جهانی با کاهش رو‌به‌رو شد. به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و۱۱۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/ ۶۸ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت ۰/ ۶ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۸هزار تومان رسید.

 از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/ ۵۹ درصدی رو‌به‌رو شد. سکه تحویل اسفند هم با ۰/ ۵۹ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/ ۶۸ درصدی را به ثبت رساند. از سویی در بازار نقدی نیز در حالی‌که قیمت جهانی طلا طی روز یکشنبه با کاهش مواجه شد، هر قطعه سکه بهار آزادی با عقب‌نشینی ۱۰هزار تومانی مواجه شد. نوسان بازار جهانی طلا و عقبگرد این فلز زرد در بازار باعث شد تا قیمت طلا و سکه با کاهش مواجه شود.

به این ترتیب با سقوط ۱۰ تومانی هر قطعه سکه بهار آزادی به یک میلیون و ۱۱۵ تومان رسید. نیم سکه با ۵۷۲ هزار تومان در این بازار تغییری نداشت و ربع سکه و سکه گرمی یک هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب به ۲۹۹ و ۱۸۴ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت ۷۰۰ تومان ارزان شد و ۱۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در همین بازار ۴۹۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

افزایش ۳۰ درصدی حجم معاملات گواهی سپرده سکه

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات روز یکشنبه به ۸۱ سکه به ارزش ۸۹۹ میلیون ریال رسید که رشد ۳۰ درصدی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی روز شنبه به ۶۲ سکه در قالب گواهی سپرده رسیده بود. معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله‌گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به‌طوری‌که سرمایه‌گذاران می‌توانند سکه و سهام را در کنار هم در پرتفوی خود مشاهده‌ کنند و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند. همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۷:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد