قیمت جهانی طلا به ۱۳۲۱ دلار رسید

قیمت جهانی طلا به ۱۳۲۱ دلار رسید
در حالی که کاهش احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده ارزش دلار آمریکا کاهش یافته، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت و بخشی از کاهش قیمت های جلسه قبلی را جبران کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1321 دلار رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1315 دلار و 27 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم در طی بیش از یک هفته اخیر بود. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1326 دلار و 60 سنت رسید.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است بار دیگر رقم 1301 دلار و 91 سنتی را تجربه کند.
موسسه گلدمن ساکس باز هم پیش بینی خود از احتمال افزایش نرخ بهره در هفته آینده را کاهش داده و آن را از 40 درصد به 25 درصد رسانده است. اما این بانک اعلام کرده که شانس افزایش نرخ بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در ماه دسامبر از 30 درصد به 40 درصد افزایش یافته است.
ژیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه طلای شاندونگ گفت: «بیشترین احتمال این است که جانت یلن، رئیس فدرال رزرو در نشست هفته آینده، امیدهایی را مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ایجاد کند.»
به گزارش  تسنیم،وی افزود: «از نظر ما قبل از نشست فدرال رزرو، روند طلا اندکی کاهشی خواهد بود. قیمت ها در آینده کوتاه به 1300 دلار یا حتی پایین تر از آن خواهد رسید.»
طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی این عوامل به ضرر قیمت طلا است.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه 0.47 درصد کاهش یافت و به 935.49 تن رسید.

منبع خبر: 
  ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۶:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد