ثبات نسبی در بازار سکه

ثبات نسبی در بازار سکه
در هفته گذشته سکه تمام طرح جدید ۳۰۰۰ تومان، نیم سکه ۵۰۰۰ تومان، ربع سکه ۲۰۰۰ تومان و سکه گرمی با نوسان ۲۰۰۰ تومانی همراه شد تا یکی از کم نوسان‌ترین هفته‌ها در ماه‌های اخیر برای بازار سکه رقم بخورد.

بازار سکه در هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه نشد و به طور کلی به دلیل تقاضای پایین از ثبات نسبی برخوردار بود.

در هفته گذشته سکه تمام طرح جدید حدود ۳۰۰۰ تومان نوسان پیدا کرد، این نوع سکه در ابتدای هفته گذشته یعنی ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان در بازار عرضه شد. در روزهای اخیر این نوع سکه در روندی صعودی به یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید اما بار دیگر به سمت کاهش نرخ حرکت کرد و در میانه هفته به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان و در آخر هفته به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

همچنین نیم سکه در این بازه زمانی با نوسان ۵۰۰۰ تومان روبرو شد. این نوع سکه در شروع هفته گذشته ۵۷۳ هزار تومان در بازار مشاهده شد و در ادامه با روند کاهشی به ۵۷۰ و در نهایت در روز پنجشنبه، ۲۵ شهریور به ۵۶۹ هزار تومان مجددا کاهش یافت.

در میان انواع سکه، ربع سکه در ابتدای نخستین روز هفته گذشته روند خود را با نرخ ۲۹۹ هزار تومان آغاز کرد. در میانه هفته ربع سکه به مرز ۳۰۰ هزار تومان رسید و در آخر هفته بار دیگر معکوس شد و به ۲۹۸ هزار تومان کاهش یافت تا در مجموع در هفته اخیر ۲۰۰۰ تومان نوسان پیدا کرده باشد.

همچنین سکه گرمی که معمولا تغییرات چندانی پیدا نمی کند در هفته گذشته با نوسان ۳۰۰۰ تومانی مواجه شد. این نوع سکه در نخستین روز هفته ۱۸۴ هزار تومان در بازارعرضه شد. در روزهای بعد با روند افزایشی به ۱۸۷ هزار تومان رسید و در آخر هفته با حرکت نزولی به ۱۸۵ هزار تومان رسید تا در ماه‌های اخیر یکی از پرنوسان ترین ماه‌ها برای سکه گرمی باشد.   

همچنین محمد کشتی آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر- جواهر با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته از بیشترین میزان ثبات طی یک‌ماه اخیر برخوردار بوده است، به ایسنا گفت که با توجه به اینکه تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت، ثبات در بازار سکه قابل پیش‌بینی بود.

به گفته وی، با توجه به گران بودن قیمت سکه مردم ترجیح می‌دهند کالاهای دیگری را جایگزین کنند.

کشتی‌آرای همچنین اظهار کرده که با توجه به بالا بودن قیمت سکه، میزان تقاضا در بازار کم بوده و مردم ترجیح می‌دهند هدایای دیگری را تهیه و جایگزین خرید سکه کنند.

منبع خبر: ایسنا
  ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد