سقوط طلا به تهران رسيد

سقوط طلا به تهران رسيد
روند نزولي بازار جهاني طلا كه همزمان با اولين روز كاري بازار در سال جديد ميلادي آغاز و در روز دوم (سه‌شنبه) حالتي شبيه به سقوط به خود گرفت، ديروز نيز ادامه يافت و به زير 1370 دلار براي هر اونس رسيد كه كاهشي بالغ‌بر 50 دلار در سه روز اول سال را نشان مي‌دهد.‌
روند نزولي بازار جهاني طلا كه همزمان با اولين روز كاري بازار در سال جديد ميلادي آغاز و در روز دوم (سه‌شنبه) حالتي شبيه به سقوط به خود گرفت، ديروز نيز ادامه يافت و به زير 1370 دلار براي هر اونس رسيد كه كاهشي بالغ‌بر 50 دلار در سه روز اول سال را نشان مي‌دهد.‌ در پي اين سقوط، بازار داخلي كه تا ديروز در برابر كاهش قيمت مقاومت نشان مي‌داد در مسير نزولي قرار گرفت و سكه طلا 2 تا 4 هزار تومان كاهش يافت كه در صورت تثبيت ارقام جديد بازار جهاني، اين كاهش امروز نيز ادامه خواهد يافت.
سکه 4000 تومان ارزان شد
افت 50 دلاری قیمت طلا در 3 روز اول 2011
مسعودرضا طاهری- در پی سقوط  ارزش طلا در بازار‌هاي جهانی سکه بهارآزادی 4000 تومان ارزان شد. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری  روز گذشته با کاهش بیشتر نسبت به روز سه‌شنبه تا ساعت 18 به وقت تهران تا 1370 دلار افت کرد. سه‌شنبه قیمت طلا بر روی عدد 1381 دلار بسته شده بود.
طی سه روز اول کاری سال نو میلادی قیمت طلا از حد 1421 دلار در حدود 50 دلار افت کرده است. قیمت طلا روز گذشته به دلایلی از جمله فروش عمده، افت بهای نفت، کاهش تقاضای خرید و افزایش برابری دلار در مقابل سایر ارزها روند کاهشی خود را حفظ کرد. رییس کل بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در سخنانی اعلام کرد که تزریق منابع مالی جدید به اقتصاد این کشور به عنوان محرک‌هاي اقتصادی تا زمان دست یافتن 15 میلیون بیکار آمریکایی به شغل، ادامه خواهد یافت. تاثیر سخنان وی، برابری یورو در مقابل دلار را که پیشتر از 34/1 فراتر رفته بود، تا 3262/1 كاهش داد. روند افت روزهای اخیر قیمت طلا در حالی است که پیش‌بینی‌ها برای سال 2011 رقم 1500 دلار بوده است.
در بازار داخلی قیمت سکه طرح قدیم با ارقام 400 هزار تومان، 398 هزار تومان و 395 هزار تومان اعلام شد که به اين ترتيب این سکه بین 2000 تا 7000 تومان کاهش قیمت را ثبت کرده است. نیم سکه نیز با 2000 تومان کاهش قیمت 182 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه نیز 91 هزار تومان عرضه شد که نسبت به روزهای قبل 1000 تومان ارزان شد.
ایسنا نیز در گزارشی با اشاره به افت قیمت طلا در بازار‌هاي جهانی و داخلی نوشت: بنا به تحليل كارشناسان، پيشتر قرار بود كه آمريكا 600 ميليارد دلار به اقتصاد خود تزريق كند كه اعلام همين خبر موجب افزايش ارزش دلار و تقويت آن شد، اما ظاهرا آمريكا از تزريق اين رقم خودداري كرده و اين امر نشان مي‌دهد كه اقتصاد آمريكا در سال جديد ميلادي با رشد نسبي مواجه شده باشد. پيش‌بيني‌ها حاكي از آن است كه اعلام رشد ذخاير نفتي آمريكا سبب كاهش قيمت طلا و بالارفتن ارزش دلار در بازارهاي جهاني شده است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۱:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد