طلا در ماه های آینده گران نمی شود

طلا در ماه های آینده گران نمی شود
اقتصاددان مشهور بین المللی در سخنانی تصریح کرد: احتمال افزایش قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده کم است. فدرال رزرو آمریکا احتمالا نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود.

نوریل روبینی افزود: دیدگاه شخصی من این است که فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر نرخ بهره را تغییر نخواهد داد، آن هم به علت آمارهای متناقض اقتصادی ولی شما می توانید انتظار افزایش نرخ بهره را در نشست دسامبر داشته باشید.
روبینی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و فدرال رزرو به همین علت ترجیح می دهد تا نرخ بهره را در نشست سپتامبر هیچ گونه تغییری ندهد. از سوی دیگر انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در هفته های اخیر احتمال افزایش نرخ بهره را کاهش داده است.
وی افزود: یک ارتباط معکوس بین قیمت طلا و انتظارات مربوط به نرخ بهره وجود دارد و این مساله طبیعی است که با افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلا با افت محسوسی روبرو شود.
بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه جاری به کمتر از 12 درصد رسیده است. این رقم برای نشست دسامبر نیز به 46 درصد افزایش یافته است.
گزارش سایت طلا حاکیست، عامل دیگری که به نظر روبینی بر افت قیمت طلا موثر بوده است، امیدواری نسبت به افزایش ارزش دلار آمریکا است. در حالی که فدرال رزرو آمریکا در حال عادی سازی سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره است، سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان قصد دارند سیاست های انبساطی پولی و نرخ بهره منفی را ادامه دهند.
احتمال وقوع بحران مالی بزرگ در اقتصاد جهانی نیز کاهش یافته و این مساله تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را کاهش داده است.
وضعیت اقتصادی جهان نسبتا بهبود یافته و منطقه یورو دیگر مانند گذشته در آستانه فروپاشی قرار ندارد. این عوامل موجب کاهش تقاضا برای طلا شده است. البته تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه احتمالا با افزایش نسبی روبرو می شود.

منبع خبر: 
  ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۴:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد