قیمت طلا در حال صعود است

قیمت طلا در حال صعود است
قیمت طلا که روز دوشنبه با افزایش همراه شده بود، امروز سه شنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داده است.

انتظارات سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نسبت به عدم افزایش نرخ بهره آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1316 دلار رسیده است. نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا امروز سه شنبه آغاز به کار خواهد کرد. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قصد دارد فردا چهارشنبه طی کنفرانسی خبری نتایج این نشست را اعلام کند.
به نظر می رسد نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن نیز تا حد زیادی تحت تاثیر سیاست های پولی جدید فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. بانک مرکزی ژاپن پیش از این قول داده است تا اجرای سیاست های پولی انبساطی را همچنان ادامه دهد تا به رشد و رونق اقتصادی کمک کند.
بانک مرکزی ژاپن طی ماه های گذشته سیاست نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده است. نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن با کاهش روبرو شده است.
شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد بازارهای بین المللی در کوتاه مدت تحت تاثیر نتایج نشست بانکهای مرکزی ژاپن و آمریکا قرار خواهد داشت.
گزارش سایت طلا حاکیست، طی ساعات آینده انتشار آمارهای اقتصادی مهم در منطقه یورو و آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز خواهد داشت.
با افزایش تقاضای فصلی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند به نظر می رسد تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی نیز با رشد چشمگیری روبرو شود و این مساله نیز بر تحولات بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود.
برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.
انتخابات آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود. نتایج این انتخابات نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات بازارهای بین المللی خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد