طلا مبادلات امروز را با افت آغاز کرد

طلا مبادلات امروز را با افت آغاز کرد
پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود برای حفظ نرخ بهره و احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، قیمت جهانی طلا با افزایش ۱.۵ درصدی روبرو شد ولی قیمت این فلز زرد در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام با افت همراه شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، به نظر می رسد تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی های پرخطرتر از جمله سهام افزایش یافته است. قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1333 دلار رسیده است.
فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز گذشته تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی نشان داده است که با توجه به بهبود شرایط بازار اشتغال و کاهش ریسک های اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بیشتر شده است.
شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز برای ششمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.3 درصد کاهش روبرو شد و به کمتر از 95.39 واحد رسیده است.
بانک مرکزی ژاپن نیز در پایان نشست روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره اوراق قرضه دولتی را افزایش دهد تا به هدف خود برای افزایش نرخ تورم نزدیکتر شود. بانک مرکزی ژاپن طی ماه های گذشته علی رغم نرخ بهره منفی و چاپ پول نتوانسته است نرخ بهره را افزایش دهد.
تازه ترین آمارهای بانک مرکزی اروپا نیز نشان می دهد که اشتغال در کشورهای عضو یورو فراتر از انتظارات افزایش داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.6 درصد افزایش به بیش از 944 تن رسیده است.
طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو منتشر خواهد شد و این آمارها می تواند بر روند قیمت طلا تاثیرگذار باشد.
 وضعیت تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری و شاخص ملی فعالیت های اقتصادی در آمریکا و شاخص اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو طی ساعات آینده منتشر می شود.
به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۸:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد